۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۲۱۴۰۷۹
علاءالدین بروجردی:

جهان اسلام به داد غزه نرسد باید منتظر فاجعه بزرگ انسانی بود/ وعده دولت مصر برای بازگشایی گذرگاه رفح

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی شرایط مردم مظلوم غزه را بسیار ناگوار توصیف کرد و گفت: اگر به داد مردم مظلوم غزه نرسیم باید منتظر فاجعه بزرگ انسانی در این منطقه محاصره شده باشیم.
علاء الدين بروجردي، رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع و محاصره شده غزه، برگزاری نشست و اجلاس تروئیکای بین المجالس اسلامی را در راستای دفاع از مظلومان غزه ارزیابی کرد.

 

وی با بیان این که از هفته اول جنگ تحمیلی به مردم مظلوم غزه در مجلس درصدد تحرک دیپلماسی پارلمانی بودیم، گفت: آقای دکتر لاریجانی با سران مجالس بسیاری از کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی رایزنی و گفت وگو کرد و نامه هایی را ارسال کرد و برنامه ریزی شد فراتر از این نشست برگزار شود اما با توجه به شرایط جهان اسلام این اجلاس در سطح تروئیکا برگزار شد.

 

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: شش رییس مجلس در این اجلاس حضور یافتند، این استقبال نشان داد مساله فلسطین برای کشورهای اسلامی مهم است.

 

وی با بیان این که سازمان کنفراس اسلامی در این مقطع حساس به وظایف خود عمل نکرده است، ابراز داشت: امروز بخشی از جامعه اسلامی دچار کشتار وحشیانه شده است، متاسفانه جهان غرب هیچ عکس العمل تقابلی انجام نمی دهد و حتی با وقاحت حامی صهیونیست ها بوده است.

 

وی با بیان این که این تحرک دیپلماتیک پارلمانی جمهوری اسلامی روح تازه ای در جهان اسلام برای محکومیت صهیونیست ها دمید، گفت: همه حاضران در این اجلاس اعلام آمادگی کردند که باید کمک های فوری به محاصره شدگان ارسال شود.

 

بروجردی گفت: با توجه به این که تنها راه ارسال کمک ها به غزه گذرگاه رفح و مصر است، سفیر مصر در جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که آمادگی خود را برای ارسال کمک های بشر و انسان دوستانه به غزه اعلام می کنیم و اگر این اتفاق بیفتد بسیار مهم خواهد بود.

 

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس از ارائه پیشنهادهای مختلف از سوی هیات های شرکت کننده در این اجلاس برای کمک به مردم مظلوم غزه خبر داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهای شرکت کننده آمادگی خود را برای ارسال هر گونه کمک اعلام کردند.

 

بروجردی با بیان این که مردم غزه در وضعیت ناگواری هستند و اگر جهان اسلام به داد آنها نرسد آمار تلفات افزایش خواهد یافت، گفت: جنایات رژیم صهیونیستی هرچه سریعتر باید پایان یابد و برای تحقق این مهم باید از تمامی ابزارها و ظرفیت ها بهره گرفت.

 

وی بیان کرد: متاسفانه دبیرکل سازمان ملل در سرزمین های اشغالی از جنگ طلبان صهیونیست حمایت و دفاع مردم غزه و مقاومت از کشور و وطن خود را محکوم می کند، این مساله بسیار عجیب و مایه تاسف است.

 

بروجردی افزود: دبیرخانه اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی که در تهران مستقر است، کار پیگیری امداد رسانی به غزه را دنبال خواهد کرد.

 

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره ناکامی رژیم صهیونیستی در ارزیابی توان مقاومت و گروه های جهادی، اظهار داشت: از ابتدای این که این غده سرطانی در دل جهان اسلام ایجاد شد، ارتش اعراب در مقابل رژیم صهیونیستی شکست خورد.

 

وی با بیان این که از سال2000 به بعد موازنه قدرت تغییر یافت، گفت: حزب الله لبنان تمام معادلات صهیونیست ها را بهم زد و سلاح ایمان به کمک گروه هایی آمد که به لحاظ کمی و امکانات قابل قیاس با ارتش صهیونیستی نبودند.

 

بروجردی افزود: از سال 2000 به بعد در تمامی جنگ ها پیروزی با جریان مقاومت بوده است، در این جنگ نیز بار دیگر صهیونیست ها متحمل شکست خواهند شد.

 

نماینده مجلس بیان کرد: علی رغم سانسور بسیار شدید صهیونیست ها، خسارات و تلفات رژیم صهیونیستی بسیار زیاد بوده است؛ این روزها تمام ظرفیت آمریکا، سازمان ملل و کشورهای عربی به کار گرفته شده تا آتش بس ایجاد کنند اما حماس شرط می گذارد و این قدرت جریان مقاومت را نشان می دهد.

 

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که امروز جهان اسلام گرفتار بحران تحمیلی از سوی استکبار جهانی شده است، افزود: فتنه هایی که در عراق، سوریه و دیگر کشورها در حال جریان است بدون طراحی از سوی سرویس های استکبار جهانی و آمریکا نیست.

 

وی با بیان این که امت اسلامی وظیفه دارد با حفظ انسجام و وحدت در مقابل صهیونیست ها بایستد، اظهار داشت: کسانی که در جهان اسلام آتش افروزی می کنند آب به آسیاب دشمن می ریزند و به نفع صهیونیست ها و آمریکا عمل می کنند.

 

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: منادی اتحاد و انسجام در امت اسلام حضرت امام(ره) بودند، باید این فرصت را غنیمت شمرد؛ دولت ها و ملت ها با خروج از اختلافات مساله فلسطین را محور قرار دهند. /924/پ202/ج
 

ارسال نظرات