۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۱۳۹۸۳
حجت‌الاسلام رفیعی عنوان کرد؛

بدعت در دین؛ انحراف آشکار داعش و سلفی‌ها

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه داعش و سلفی‌ها را بدعت‌گذاران در دین خواند و گفت: بدعت در دین بخشیده نمی‌شود، اگر افرادی با نوشتن کتاب و تولید سی دی، سایت و شبهه‌ای سبب انحراف دیگران شوند تا زمانی که همه افراد گمراه را اصلاح نکنند توبه‌شان پذیرفته نمی‌شود.
حجت الاسلام ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، استاد حوزه و دانشگاه همزمان با بیست و چهارمین روز از ماه مبارک رمضان در آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه حدید گفت: قرآن می‌فرماید «ای مردم برای رسیدن به بهشت و مغفرت از یکدیگر سبقت بگیرید».

وی ادامه داد: خدا می‌فرماید «برای بهشتی که وسعت آن به اندازه وسعت آسمان و زمین است سبقت بگیرید»؛ امیرمؤمنان(ع) نیز می‌فرماید «خدا رسول و استغفار را برای به هلاکت نرسیدن مردم میانشان قرار داد».

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت توبه خاطرنشان کرد: خدا برای مغفرت و توبه شروطی را قرار داده است، از آیات استفاده می‌شود که فرد باید مطابق گناه جبرانی در زندگی خود داشته باشد.

حق الناس مانعی برای پذیرفتن توبه است

وی تصریح کرد: در توبه نباید حق الناس برگردن فرد باشد؛ یکی از شاگردان آیت‌الله جوادی آملی می‌گفت «من دوستی داشتم که شهید شد شبی او را در خواب دیدم، گفت من دورانی که در آموزش و پرورش بودم یک خانم را بدون دلیل اخراج کردم، اکنون او از من راضی نیست و در عالم برزخ کارم گیر کرده است، از آن خانم برای من رضایت بگیر».

حجت‌الاسلام رفیعی تأکید کرد: نخستین قطره خون که از شهید بر روی زمین می‌ریزد خدا تمام گناهان او را می‌بخشد ولی با این وجود اگر حق الناسی برگردن او باشد باید رضایت بگیرد.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با بیان این‌که توبه افرادی که حق را می‌پوشانند پذیرفته نمی‌شود، بیان داشت: این افراد در صورتی که از کتمان خود برگشته و کارهای گذشته خود را اصلاح کنند توبه‌شان پذیرفته می‌شود.

مغفرت با جبران معنا دارد

وی تصریح کرد: خدا می‌فرماید «کتمان کنندگان حق باید کارهای خود را اصلاح کنند»؛ با این وجود اگر فردی آبروی دیگر را ببرد باید از او عذر خواهی کرده و گذشته را جبران کند، اگر در روزنامه با بستن دروغی آبروی او را برده است باید در روزنامه نیز عذرخواهی کند.

استاد حوزه و دانشگاه منافقان را از دیگر گروه‌هایی که توبه‌شان پذیرفته نمی‌شود دانست و اظهار داشت: توبه منافق با مخلص شدن او پذیرفته می‌شود؛ مغفرت با جبران است، گاهی اوقات گناهی ظرفیت آمرزش ندارد، مگر این ‌که ریشه کن شود.

وی تأکید کرد: پیامبر(ص) می‌فرمایند «خدا همه گناهان جز بدعت را می‌بخشد»، مگر محمد بن عبدالوهاب را می‌توان بخشید، امروز بیشتر آدم کشی و ترورها از سوی فرقه انحرافی وهابیت صورت می‌گیرد.

داعش و سلفی‌ها بدعت‌گذاران در دین هستند

حجت‌الاسلام رفیعی داعش و سلفی‌ها را بدعت‌گذاران در دین خواند و گفت: بدعت در دین بخشیده نمی‌شود، در شیعه نیز متأسفانه فرقه‌های همانند وافقیه و زیدیه به سبب بدعت ایجاد شد.

وی افزود: اگر افرادی با نوشتن کتاب و تولید سی دی، سایت و شبهه‌ای سبب انحراف دیگران شوند تا زمانی که همه افراد گمراه را اصلاح نکنند توبه‌شان پذیرفته نمی‌شود.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با تأکید بر این‌که برخی از رمان‌های موجود در بازار سبب انحراف جوانان می‌شود، خاطرنشان کرد: گرایش جوانان به رمان‌های بی مبنا زیاد شده و این خود سبب ایجاد ترس و وحشت در جوان می‌شود، او را بهم می‌ریزد، حتی نویسندگان برخی از این رمان‌ها به پوچی رسیده و دست به خودکشی زدند.

تأکید بر خواندن کتاب روزنه‌هایی از عالم غیب

وی ادامه داد: بنده نمی‌گویم رمان نخوانید، خواندن رمان خوب و مفید کار صحیحی است، ولی باید توجه داشت که در لابلای مطالب برخی از این رمان‌ها مطالبی همانند ضعف مبانی، سستی احکام و دیگر مسائل را می‌گنجانند که این‌ها خود تأثیر منفی دارد.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر خواندن کتاب «روزنه‌هایی از عالم غیب» بیان داشت: نویسنده این کتاب آیت‌الله خرازی است، بنده دو بار از ایشان پرسیدم که در نوشتن این کتاب عنایتی بوده است، ایشان نیز جواب داد «آقای بهجت به بنده گفت گاهی بیان یک داستان واقعی تأثیر بیشتری از چند منبر دارد».

وی تصریح کرد: آقای خرازی می‌گفت «تمام داستان‌های این کتاب حقیقت دارد»، داستان‌های کتاب درباره افرادی همانند آیات شبیری، بهجت و میانجی است.

نباید در مملکت اسلامی تفاوت حقوق میان 200 هزار تومان تا 5 میلیون باشد

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با اشاره به این‌که توبه فرد ظالم در حق زیر دستان خود پذیرفته نمی‌شود، خطاب به صاحبان سرمایه خاطرنشان کرد: کارخانه داران بدانند که ظلم در حق کارگر بخشیده نمی‌شود.

وی افزود: برخی از صاحبان کارخانه در حق کارگران اجحاف می‌کنند، انصاف بسیار مهم است؛ امروز تأمین یک زندگی کار دشواری است، کارخانه‌داران با کارگران مدارا کرده و آن‌ها را اخراج نکنند؛ بسیاری از کارگران به سبب شرکتی بودن پشتوانه‌ای ندارند.

حجت‌الاسلام رفیعی اظهار داشت: متأسفانه تمام عیدی و تشویق‌‌ها برای فضای نوروز اختصاص داده شده است، چه اشکالی دارد کارخانه داران و دولت به کارگران و کارمندان خود اعلام کنند به سبب عید فطر عیدی می‌دهیم.

وی با بیان این‌که تأمین مخارج زندگی بسیار دشوار است، بیان داشت: نباید در مملکت اسلامی تفاوت حقوق افراد از 200 هزار تومان تا 5 میلیون تومان باشد./993/پ202/س

ارسال نظرات