۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۲۱۳۷۲۶
مدیر حوزه های علمیه:

برنامه ریزی در قم باید متناسب با مقتضیات و جایگاه علمی و دینی آن باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه در دیدار مدیرکل و کارکنان دفتر سیاسی استانداری قم با اشاره به جایگاه این شهر مذهبی به عنوان خاستگاه مرجعیت شیعه ، علم و دانش و دین داری خواستار برنامه ریزی و اقدامات متناسب با مقتضیات قم شد.
 آيت الله حسيني بوشهري


به گزارش خبرگزاری رسا، مدیرکل و کارکنان دفتر سیاسی و انتخابات استانداری قم با آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه کشور دیدار کردند.


آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه کشور در دیدار حجت الاسلام محمد حسن ذاکری مدیر کل سیاسی و دبیر شورای راهبردی تعامل با بیوت مراجع عظام تقلید و روحانیت و کارکنان دفتر سیاسی و انتخابات استانداری قم، در سخنانی ماه مبارک رمضان را فرصتی استثنائی برای ارتباط بنده و خالق دانست و بر ضرورت بهره مندی از برکات لیالی قدر تاکید کرد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به جایگاه قم بعنوان خاستگاه مرجعیت شیعه، علم و دانش و دین داری خواستار برنامه ریزی و اقدامات متناسب با مقتضیات قم شد.

 

عضو مجلس خبرگان با اشاره به تشکیل شورای راهبردی تعامل با بیوت مراجع عظام تقلید و روحانیت در قم ، توجه دولت به دغدغه ها و رهنمودهای مراجع عظام تقلید را مهم ارزیابی نموده و با توجه به وجود حوزه علمیه قم و بیوت مراجع تقلید در شهر قم از نقش مهم شورای راهبردی تعامل با بیوت مراجع عظام تقلید در قم بعنوان حلقه ارتباطی دولت و مرجعیت یاد کرد.


ویبا اشاره به انتخاب جناب آقای دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور بر لزوم تقویت ارتباط دولت و مراجع عظام تقلید و روحانیت تاکید کرد و حوزه های علیمه را تکیه گاه مهمی برای دولت دانست که باید از این ظرفیت عظیم و بی بدیل در راستای اهداف نظام استفاده شود و توقع از رئیس محترم جمهور هم همین است .


آیت الله حسینی بوشهری ضمن ضرورت برنامه ریزی صحیح در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ، تاکید کرد بایستی طوری عمل گردد که فضا در دانشگاهها فضای علمی و پژوهشی باشد ، دشمنان به این قشر که مدیران آینده نظام اسلامی هستند طمع دارند.


امام جمعه قم با اشاره به مشکلاتی که درگذشته گریبان گیر دانشگاههای ما شد خواستار توجه به مطالبات رهبر معظم انقلاب در این خصوص شد.


آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به یکی از وظایف اداره کل سیاسی که بحث انتخابات می باشد ، بیان داشتند که پایه و اساس انتخابات در ایران پایه و اساس درست و سالمی است. مدیر حوزه های علمیه، انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی که نماد مردم سالاری ومشارکت عمومی می باشد را مهم ارزیابی نموده و برگزارای انتخابات متعدد در ایران و حضور عاشقانه مردم در پای صندوق های رای را باعث اثبات این معنا دانستند که حقیقتا انتخابات در ایران از سلامت لازم برخوردار است و نظام اسلامی امانت دار رای مردم است.


وی در پایان برای مدیر کل سیاسی بخاطر پذیرش این مسئولیت و در انجام فعالیت ها آرزوی موفقیت کرد.

 
گفتنی است، در ابتدای این دیدار حجت الاسلام ذاکری مدیرکل سیاسی و مسئول دبیرخانه کمیسیون فرق و مذاهب شورای تامین گزارشی از اقدامات انجام شده و همچنین برنامه های آتی را ارائه کرد. /924/د102/ج

ارسال نظرات