۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۲۱۳۶۶۰

طلاب حوزه علمیه بناب معتکف شدند

خبرگزاری رسا ـ جمعی از طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) در سنت حسنه اعتکاف دهه سوم ماه مبارک رمضان شرکت کردند.
اعتکاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با دهه سوم ماه مبارک رمضان، جمعی از طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در سنت حسنه اعتکاف شرکت می کنند و به مدت سه روز با معبود خود به راز و نیاز می پردازند.

 


طلاب شرکت کننده در اعتکاف ماه رمضان، ضمن انجام اعمال مشترک در جلسات اخلاقی و معرفتی حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری بنابی، استاد اخلاق و تولیت حوزه علمیه بناب حاضر می شوند و در جهت بهره مندی حداکثری از فیوضات ماه مبارک رمضان در آخرین روزهای ضیافت الله مجاهدت خواهند کرد.

 


بنابر این گزارش، 150 طلبه معتکف بنابی، در حلقه های معرفت، قرائت دعای ابوحمزه ثمالی، جلسات بیان احکام، نشست های علمی و تحصیلی همچنین حلقه های مباحثه درسی شرکت می کنند تا ضمن کسب فضائل معنوی در جهت آمادگی تحصیلی برای سال آینده نیز تلاش کنند.

 


حجت الاسلام عالی، استاد اخلاق حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار رسا با اشاره به اهمیت اعتماف ماه رمضان اظهار داشت: سنت حسنه اعتکاف ماه رجب به خوبی در جامعه ترویج شده، اما جا دارد فضیلت اعتکاف در دهه آخر ماه رمضان نیز براى مردم بیان شود.

 


وی با بیان این‌که تهذیب نفس مقدمه تقرب به درگاه الهی و بهره مندی از رحمت و مغفرت الهی است، ادامه داد: نخستین نتیجه اعتکاف دهه آخر ماه رمضان این است که معتکفان مورد اکرام پروردگار کریم قرار مى‏گیرند، در حقیقت اعتکاف یکی از مهم ترین سنت‌های پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار بوده است.

 


حجت الاسلام عالی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) در کنار دیگر عبادت‏ها، به اعتکاف توجه ویژه‏اى داشت. آن حضرت براى انجام این مهم، بر اعتکاف ماه رمضان، به ویژه دهه آخر آن اهتمام مى‏ورزید و آن را با دو حج و دو عمره برابر مى‏دانست. در حقیقت اعتکاف، وسیله ارتباط و انس با خالق جهان و توفیقى براى نشستن بر سر خوان لطف و مائده خداوند و لذت بردن از راز و نیاز و مناجات با حضرت حق است.

 


این استاد حوزه علمیه تبریز اعتکاف را انقطاع از غیر به سوى خالق جهان هستی و مالک زمین و آسمان دانست و افزود: اعتکاف فرصتی برای محاسبه نفس و برنامه ریزی برای آینده است، در اعتکاف، خانه دل از اغیار تهى شده، نور محبت خدا جایگزین مى‏شود./935/پ202/ب4

ارسال نظرات