۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۲۱۳۴۸۴
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری:

چگونه دچار شرک پنهان می شویم؟

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین میرباقری اهل بیت (ع) و قرآن کریم را دو راه تمسک به ریسمان الهی برای پیدا کردن صراط مستقیم عنوان کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمهدي ميرباقري


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری که در مراسم احیاء شب قدر در حرم حضرت معصومه (س) سخن می گفت، با اشاره به عهد انسان با خداوند اظهار کرد: ما عهدی پیش از ورود به این دنیا با خداوند داشتیم، عهد ما با خداوند، توحید بود که هیچ خدایی را جز خدای واحد نپرستیم، البته ما به صورت ظاهری بت پرست یا مشرک نیستیم، اما شرک تنها شرک ظاهری نیست، شرک خفی هم وجود دارد و شرک ظاهری را خداوند نمی بخشد.

وی تصریح کرد: اما شرک دیگری به نام شرک مغفول داریم که کسی را جز خداوند، عامل موثر بدانیم، رد پای شرک در وجود انسان پنهان است و تشخیص این نوع شرک سخت است، اگر انسان به چیزی غیر از خداوند تکیه کند، به شرک خفی دچار می شود،

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به اثرات توحید گفت: کسی که وارد عالم توحید می شود، سختی های قیامت را احساس نمی کند، تمام عذاب های آخرت به سبب شرک است، ما باید در این عالم موحد بشویم، غیر از خداوند کسی در این دنیا به صورت مستقل قدرت ندارد.

استاد حوزه علمیه قم، دنیا را محل حضور شیطان دانست و افزود: شیطان با وسوسه انسان را به سوی جهنم می برد، همه گناه ها به سوی شیطان برمی گردد، خداوند برای رساندن ما به بهشت، انبیاء را به سوی ما فرستاده است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به توحید بیان کرد: پیامبر (ص) معلم حقیقی توحید است و همه انبیاء توحید را از رسول اکرم (ص) دریافت کرده است، دو وسیله که خداوند به پیامبر برای هدایت مردم (ص) عطا کرده است، اهل بیت (ع) و قرآن کریم است و ما با تمسک به این دو چیز می توانیم به صراط مستقیم راه پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: اهل بیت (ع) و قرآن آمده اند تا ما را از ظلمات به سوی نور ببرند، اهل بیت (ع) و قرآن ما را از شرک نجات پیدا می کند، اگر کسی با حقیقت قرآن آشنا بشود، به همان اندازه درجات بهشت را طی می کند، درجات ولایت اهل بیت (ع) برابر با درجات بهشت است و همه نعمات بهشتی شعاعی از وجود اهل بیت (ع) هستند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری، ماه رمضان را میانبری برای رسیدن به مقام توحید دانست و افزود: همه مقامات و آیات توحیدی در قرآن است، خداوند در ماه رمضان قرآن را در دسترس ما قرار داده است، در ماه رمضان خواندن حتی یک آیه از قرآن برابر با ختم کل قرآن است، حقیقت قرآن در شب قدر نازل شده است و همه هدایت های قرآن در شب قدر نازل می شود و توسط امام زمان (عج) در این شب منتشر می شود./916/د102/ع

ارسال نظرات