۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۲۱۳۳۶۲

طلاب مدارس علمیه آذربایجان‌شرقی در اردوهای هجرت سه شرکت می کنند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی از اعزام 100 طلبه بسیجی به اردوهای طرح هجرت سه در اقصی نقاط استان خبر داد.
سازمان بسيج طلاب و روحانيون کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محرم نجفی سرایی، مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در جمع خبرنگاران، به تشریح برنامه های این سازمان در تابستان و مشارک طلاب در طرح های محرومیت زدایی سراسر استان خبر داد.

 


وی با بیان این‌که 100 طلبه بسیجی به اردوهای طرح هجرت سه در اقصی نقاط استان آذربایجان شرقی اعزام خواهند شد، خاطرنشان کرد: این اردوهای سازندگی و جهادی تا پایان شهریور ماه ادامه دارد و پیش بینی می شود تعداد طلاب اعزامی به نقاط محروم و دورافتاده استان به 300 نفر برسد.

 


حجت الاسلام نجفی با بیان این‌که این اردوهای طرح هجرت سه با هدف محرومیت زدایی و در قالب دو دوره 12 روزه و هفت روزه برگزار می شود، تصریح کرد: این اردوها با مدیریت بسیج سازندگی و همکاری بسیج دانشجویی و بسیج طلاب سپاه عاشورا اجرا می شود.

 


مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی پاسخگویی به مسایل دینی و شبهات را ماموریت اصلی طلاب بسیجی در اردوهای هجرت عنوان کرد و گفت: در هر گروه جهادی طلبه بسیجی حضور دارد تا به سوالات دینی مردم مناطق محروم پاسخ دهد.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود از تجهیز پایگاه های مقاومت استان به کتب دینی و مذهبی از سوی این سازمان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون، صدها جلد کتب مذهبی و علمی به کتابخانه‌های پایگاه های مقاومت بسیج استان اهدا شده که افزون بر این ده ها عنوان لوح فشرده با موضوعات اجتماعی، سیاسی، روان شناسی و مذهبی از مباحث استادان حوزوی و دانشگاهی به صورت بایگانی تهیه و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 


حجت الاسلام نجفی با بیان این‌که هم اکنون 90 درصد مسؤولان اجرایی طرح صالحین را طلاب و روحانیان تشکیل می دهند، گفت: طرح صالحین در پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج طلاب و روحانیان استان نیز اجرا می شود که در زمان حاضر بیش از 90 درصد روحانیان و طلاب آذربایجان شرقی عضو بسیج هستند.

 


مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که هم اکنون در تمامی مدارس علمیه خواهران و برادران استان پایگاه مقاومت بسیج طلاب فعال است، گفت: طلاب بسیجی مدارس علمیه استان هر یک متولی برنامه های فرهنگی، عقیدتی و ویژه برنامه های پرسش و پاسخ به سؤالات دینی در محلات و مناطق مختلف هستند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات