۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۶
کد خبر: ۲۱۳۳۴۳
آیت‌الله مکارم شیرازی:

کشورهای استکباری چشم دیدن موفقیت های جمهوری اسلامی ایران را ندارند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: با نظر به رسانه‌های خارجی و حتی برخی از رسانه‌های مسلمان درمی‌یابیم که سیاه نمایی عظیمی علیه جمهوری اسلامی ایران رخ داده که سرچشمه آن را می‌توان حسد دانست؛ ایران اسلامی در دانش‌ها و مسائل مختلفی پیشرفت کرده و به قدرتی بزرگ در منطقه تبدیل شده و همین باعث سیاه‌نمایی، حسادت و ایجاد مشکل از سوی بیگانگان شده است.
پشت صحنه ضبط برنامه ماه مبارک رمضان آيت الله مکارم شيرازي پشت صحنه ضبط برنامه ماه مبارک رمضان آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، شب گذشته در ویژه برنامه چشمه معرفت که از شبکه سوم سیما پخش شد، به تبیین فرازهای دیگری از دعای مکارم الاخلاق حضرت زین العابدین امام سجاد(ع) پرداخت.

وی با اشاره به سومین صفتی که امام سجاد از آن به خداوند پناه می‌برند، گفت: حضرت زین العابدین(ع) در سیزدهمین بخش از دعای مکارم الاخلاق نسبت به چند چیز به خدای متعال پناه برده و عرضه می‌دارد «اَللَّهُمَّ اجْعَلْ ما یُلْقِى الشَّیْطانُ فى رُوعى مِنَ التَّمَنّى وَالتَّظَنّى وَالْحَسَدِ ذِکْراً لِعَظَمَتِکَ، وَ تَفَکُّراً فى قُدْرَتِکَ، وَ تَدْبیراً عَلى‏ عَدُوِّکَ»، الهى عنایت کن که به جاى آنچه شیطان در دلم مى‏افکند از آرزوى باطل و بدگمانى و حسد، یاد عظمت تو کرده، در قدرت تو اندیشه نمایم و در دفع دشمنان تو چاره‏سازى کنم.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان این‌که حسد تقاضای زوال نعمت از دیگران است، افزود: نخستین صدمه حسد به خود حسود می‌رسد؛‌ انسانی که نیروی خود را به کار می‌گیرد تا دیگران را تخریب کند، می‌تواند نیرویش را برای آبادی خود به کار گیرد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی تأکید کرد: انسان با شعور قدرتش را صرف زوال نعمت از دیگران نمی‌کند بلکه سعی خواهد کرد تا خود نیز به این نعمت‌ها دست یابد.

وی اظهار داشت: حضرت امیر مؤمنان علی(ع) در روایتی می‌فرمایند «الحاسد لا یشفیه الا زوال النعمة» درمان بیماری حسد، زوال نعمت و نوعی بیماری است؛ در حقیقت درمان این بیماری با بیماری دیگریست.

این مفسر قرآن کریم تصریح کرد: کسی که حسادت می‌کند، نخست به خود ضرر می‌رساند همان‌طور که ابلیس به آدم حسد برد و اول کسی که ضرر کرد، خودش بود که برای همیشه از درگاه الهی رانده و ملعون خداوند متعال شد.

وی با توجه به روایاتی از ائمه اطهار(ع) گفت: شخص حسود با خدا مبارزه میکند چون حسدی که می‌ورزد به خاطر نعمت‌هایی است که خداوند به شخصی داده و او در جنگ با پروردگار خویش است که خدایا، چرا فلان نعمت را به فلان شخص داده‌ای؟ و چرا آن علم، آن آبرو، آن خانواده و آن ثروت را به شخصی غیر من داده‌ای؟

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که عدم آرامش از بلاهایی است که شخص حسود به جان می‌خرد، تصریح کرد: حضرت امام صادق(ع) در روایتی می‌فرمایند «ﻻ ﻳﻄﻤﺌﻦ اﻟﺤﺴﻮد ﻓﻲ راﺣﻪ اﻟﻘﻠﺐ» حسود هرگز آرامش قلب ندارد.

وی تأکید کرد: برای رسیدن به آرامش خاطر باید چنین دست به دعا دراز کرد که خدایا تو به فلان شخص نعمتی داده‌ای، این نعمت را برای وی بیشتر گردان و به من نیز همان را عنایت بفرما.

این مرجع تقلید ابراز داشت: با نظر به رسانه‌های خارجی و حتی برخی از رسانه‌های مسلمان درمی‌یابیم که سیاه نمایی عظیمی علیه جمهوری اسلامی ایران رخ داده که سرچشمه آن را می‌توان حسد دانست؛ ایران اسلامی در دانش‌ها و مسائل مختلفی پیشرفت کرده و به قدرتی بزرگ در منطقه تبدیل شده و همین باعث سیاه‌نمایی، حسادت و ایجاد مشکل از سوی بیگانگان شده است.

وی بیان داشت: بسیاری از ساکنان کشورهای خارجی وقتی به ایران سفر می‌کنند، کشوری را می‌بینند که با ایرانی که در رسانه‌ها تبلیغ می شود بسیار متفاوت است؛‌ آن‌ها در رسانه‌های خود ترسیم بسیار بدی از کشور ایران دارند و این نیز به دلیل حسادت بزرگ‌مردان آن کشورهاست.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان گفت: اگر حسادت‌ها کنار رفته و همسایگان ایران اسلامی با این نظام بجشوند و همکاری کنند، همچنین اگر ایران و کشورهای اسلامی دست اتحاد به هم دهند، قدرت عظیمی به وجود خواهد آمد که قادر به مقابله با حرف زرو ظالمان و جان خواران می‌شود./997/پ202/ج

ارسال نظرات