۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۲۱۲۵۹۳
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

بی هویتی مهم ترین نتیجه بی توجهی به فرهنگ است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که مقوله فرهنگ یکی از حساس ترین موضوعات در جوامع بشری است، گفت: نوسازی فرهنگ مهم ترین هدف بعثت انبیا بوده و ائمه جمعه به عنوان پرچمداران ترویج رسالت انبیا در این زمینه نقشی کیلدی و راهبردی دارند.
امام جمعه بيرجند حجت السلام والمسلمين علي رضايي بيرجندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد علی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، پیش از ظهر امروز در همایش ائمه جماعات خراسان جنوبی با بیان این که امروزه مقوله فرهنگ یکی از حساس ترین مقوله های اجتماعی را تشکیل می دهد، گفت: متاسفانه وضعیت فرهنگی جامعه از جمله وضعیت پوشش، فرهنگ ازدواج، افزایش آمار طلاق و افزایش فسادهای اخلاقی در جامعه نشان می دهد که پرداختن به مقوله فرهنگ در جامعه ضرورت بیشتری پیدا کرده و بی هویتی مهم ترین نتیجه بی توجهی به فرهنگ است.

 

 

وی افزود: متاسفانه مراکزی مانند صدا و سیما و آموزش و پرورش که وظیفه دارند در زمینه فرهنگ حساسیت بیشتری داشته باشند در این زمینه کم کاری کرده اند و همین موضوع در افزایش اثرات ماهواره‌ها و رسانه های ضد دین تاثیر بیشتری داشته است.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که امروزه دشمن از طریق ماهواره ها به دنبال از بین بردن بنیان های فکری و اعتقادی خانواده و جامعه، برهم زدن وحدت ملی، تحریک قومیت‌ها و مذاهب، ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی، وارد کردن خرافات به زندگی مردم، تضعیف خودباوری و عزت نفس و فناوری، رواج بزهکاری و بی‌حیایی، جلوگیری از رشد اقتصادی کشور و رواج مصرف گرایی است، گفت: اگر مسؤولان فرهنگی و رسانه ها با توجه به هجمه های تبلیغاتی دشمن از خود واکنشی نشان ندهند و نسبت به رهنمودهای مقام معظم رهبری بی توجه باشند قطعا جامعه در آینده ای  نه چندان دور در یک بن بست بزرگ فرهنگی و اقتصادی گرفتار خواهد شد.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که لذت گرایی، توجیهات سطحی، برنامه‌های کم محتوای صدا و سیما، بیکاری و شکست در زندگی از مهم ترین عوامل روی آوردن قشر جوان به ماهواره هستند، گفت: ائمه جمعه به عنوان مهم ترین هدایت گران و پیشگامان مقوله فرهنگ در جامعه باید اثرات بی توجهی به فرهنگ اسلامی را به خانواده ها و نسل جوان گوشزد کرده همچنین با مدیریت جهادی در مقوله فرهنگ مسؤولان را یاری کرده و در حوزه مسائل فرهنگی از دولتمردان و مسؤولان مرتبط با امور فرهنگی مطالبه گری داشته باشند.

 

 

وی با بیان این که ائمه جمعه پرچمدار ترویج فرهنگ اهل بیت و اسلام در جامعه هستند، گفت: این گروه به عنوان خط مقدم جبهه فرهنگی باید طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری بسترهای لازم برای اجرای درست احکام و معارف اسلامی را در جامعه فراهم کنند.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که در حال حاضر محوری ترین راهبرد برای نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در جامعه، ترویج مبانی اسلام در میان خانواده ها است، گفت: اگر اصول و مبانی اسلام در میان خانواده ها تقویت شده و پایبندی اعضای خانواده به اسلام بیشتر شود قطعا وضعیت فرهنگی حاکم بر جامعه هم بهبود خواهد یافت.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی از ائمه جماعات خراسان جنوبی درخواست کرد در زمینه مسائل فرهنگی در شهر و روستاهای محل خدمت خود حساسیت و توجه بیشتری داشته باشند./968/پ202/ب4

ارسال نظرات