۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۱۲۵۰۸
استاد حوزه علمیه لرستان:

دوری از غیبت، تهمت و دروغ رمز بندگی در ماه مبارک رمضان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه لرستان با بیان این که ماه رمضان مقدمه ای برای دوری از اعمال زشت است، گفت: دوری از غیبت، تهمت و دروغ رمز بندگی در ماه مبارک رمضان است.
رمضان

حجت الاسلام علی لرستانی، استاد حوزه علمیه و کارشناس معارف اسلامی در لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان این که ماه مبارک رمضان ماه خودسازی است، اظهارداشت: مسلمانان باید خویش را چنان که شایسته است بسازند، نه آن طور که امیال و هوس هایشان خواسته است.

وی با بیان این که روزه موجب رشد و کمال انسان می شود، افزود: ماه مبارک رمضان ماه خود سازی، اخلاق، تربیت وکنترل نفس است.

این کارشناس معارف اسلامی در لرستان عنوان داشت: مهم ترین و بزرگ ترین آثار معنوی روزه، پاک کردن نفس انسان از گناهان و به دست آوردن حالتی است که آدمی را از کمین گاه های شیاطین می رهاند و از آلودگی به گناهان و نجات می دهد.

ماه رمضان مقدمه ای برای دوری از اعمال زشت است

حجت الاسلام لرستانی با بیان این که ماه رمضان مقدمه ای برای دوری از اعمال زشت است، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، آغاز سال انسانیت و تجدید حیات معنوی انسان در عالم انسانیت است.

وی با اشاره به فضیلت های ماه مبارک رمضان افزود: یک شب از این ماه بهتر از هزار ماه است، در این ماه در بهای جهنم بسته و درب های بهشت باز می شود.

این کارشناس معارف اسلامی در لرستان با اشاره به فضیلت بسیار این ماه خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان رسول خدا(ص) اسیران را آزاد می کرد و به هر سائلی چیزی می بخشید.

حجت الاسلام لرستانی با اشاره به سخن پیامبر اکرم(ص)، بیان داشت: خداوند در ماه مبارک رمضان خوبی ها و حسنات را چندین برابر می کند و بدی ها را محو می کند.

دوری از غیبت، تهمت، دروغ رمز بندگی در ماه مبارک رمضان است

این کارشناس امور دینی در لرستان با بیان این که دوری از غیبت، تهمت، دروغ رمز بندگی در ماه مبارک رمضان است، تأکید کرد: در این ماه تلاش کنیم کینه، حسد و دیگر صفات زشت شیطانی را از دل بیرون کنیم.

دعا مغز و روح عبادت است

حجت الاسلام لرستانی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در بیان فضیلت ماه ماه مبارک رمضان، گفت: رمضان ماه نزول قرآن، انس با قرآن، ماه عبادت، دعا و مناجات است.

وی با بیان این که دعا مغز و روح عبادت است، ابراز داشت: رمضان، ماه استغفار و بازگشت از راه های ناپسند نزد خدای متعال و رعایت تقوای الهی، جهاد بانفس و شیطان و ماه آمادگی و ذخیره تقوا است.

این کارشناس معارف اسلامی در لرستان در ادامه خاطرنشان کرد: این انسان روزه دار شایسته است که اعمال نیک و عبادات خود را در ماه مبارک رمضان با اهل بیت(ع) پیوند دهد و با تحکیم روابط خویش با ائمه معصومین(ع) با افتخار و سر بلندی از ماه مبارک رمضان بیرون رود./9451/ت302/ب2

ارسال نظرات