۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۲۱۱۹۱۶
استاد حوزه علمیه بابل:

معنویت ماه مبارک رمضان فرصتی برای تطهیر درون است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل با بیان این که در این ماه باید اخلاق و رفتار ما تغییر کند و هر لحظه این ماه بزرگ برای مناجات و نماز و قرآن بهره بگیریم، گفت: معنویت حاصل از این ماه فرصتی برای تطهیر درون و تهذیب نفس است.
حجت الاسلام بابائيان، استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان استاد حوزه علمیه بابل، امروز در جمع مردم شهر مرزیکلا بابل در مسجد جامع این شهر، ماه رمضان را فرصتی استثنایی برای نزدیک شدن به خداوند بیان کرد و گفت: ماه رمضان فرصتی استثنایی از جانب خداوند متعال بخشش گناهان و پاک کردن پلیدی ها از وجود انسان است.

 

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان باید بیشتر جانمان را به شنیدن کلام الهی بسپاریم و انس و الفت بیشتری با قرآن کریم بگیریم، افزود: قرآن کتاب وحی الهی و به برکت ماه مبارک رمضان برای سعادت انسان ها نازل شده است.

 

استاد حوزه علمیه بابل با بیان این که بنده ای که در اطاعت از فرمان خداوند یک ماه رمضان را روزه می گیرد خود را مشمول نگاه ویژه ی پروردگار می کند، خاطرنشان کرد: خوشا به حال افرادی که از این گنجینه معنویت استفاده کردند و به فرموده پیامبر اسلام بدبخت کسی است که ماه رمضان به پایان برسد بخشوده نشود.

 

وی افزود: خداوند برای رسیدن انسان ها به خدا ماه رمضان را برای مسابقه تعیین کرده تا برای کسب معنویت، خدمت به مردم و تقوای الهی هر کس بتواند خود را به درجات بالا برساند.

 

حجت الاسلام بابائیان با بیان این که در ماه رمضان هر عمل نیک چند برابر خواهد شد، تصریح کرد: ما دعوت شده از سوی خداوند متعال برای بهره گیری از این سفره با عظمت هستیم و باید با وارد کردن خود بهترین شرایط در این مهمانی با عظمت، قدردان این لحظات باشیم.

 

وی ادامه داد: روایت است اگر انسان می دانست که ماه رمضان چه قدر ارزشمند است دوست داشت ماه رمضان یک سال روزه دار باشد تا بتواند بهره های لازم را از این ماه ببرد.

 

این استاد حوزه علمیه به روایتی در خصوص ثواب قرائت قرآن اشاره کرد و افزود: در روایتی آمده کسی درماه رمضان، آیه ای از آیات قرآن را تلاوت کند مثل اینکه در ماه های دیگر کل قرآن را تلاوت کرده است هر کس در روز گرم برای رضای خدا گرسنه و تشنه شود و خداوند هزاران فرشته را مأمور می کند تا به دست صورت او دست بکشند.

 

وی با بیان این که در این ماه باید اخلاق و رفتار ما تغییر کند و هر لحظه این ماه بزرگ برای مناجات و نماز و قرآن بهره بگیریم، خاطرنشان کرد: معنویت حاصل از این ماه فرصتی برای تطهیر درون و تهذیب نفس است.

 

امام جمعه بابلکنار  توجه به نماز اول وقت و اقامه آن به صورت جماعت را مورد تاکید قرار داد و گفت: سعی کنید تا نماز در ماه مبارک رمضان را در اول وقت بخوانید و با مسجد انس بیشتری بگیرید.

 

وی به قرار داشتن شب های با برکت قدر در ماه رمضان را از دیگر فضیلت ها و برتری های این ماه بیان کرد و افزود: عبادت در این ماه بسیار با ارزش و خداوند توجه ویژه در اجابت دعا در این ماه دارد.

 

حجت الاسلام باباییان با بیان این که رمضان به معنای، ذوب شدن گناهان در این ماه است، خاطرنشان کرد: خوشا به حال کسانی که در پایان ماه رمضان در روز عید فطر به عنوان روز رهایی  از گناهان نزدیکی به خداوند را جشن بگیرند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات