۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۲۱۱۸۰۰
حجت الاسلام رفیعی:

استقامت در دین سخت‌ترین مرحله آخرالزمان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رفیعی در تبیین فراز« و اکرمنا بالهدی و الاستقامة» از دعای امام زمان (عج) بیان داشت: استقامت در دین یکی از سخت ترین مراحل آخرالزمان است به همین جهت از پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) پیش بینی هایی مبنی بر این که در این زمان عمل به دین کمرنگ می‌شود، آمده است.
حجت‌الاسلام ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصر رفیعی، عضو هیأت علمی جامعة المصطفی، امروز در ادامه تشریح دعای امام عصر(عج) در مسجد آیت الله گلپایگانی قم به فراز« وأکرمنا بالهدی و الاستقامة» اشاره کرد و اظهار داشت: امام عصر در ادامه دعای خود از خداوند متعال دو کلید و جایزه  مهم را طلب می‌کند یکی هدایت و دیگری استقامت و پایداری در این هدایت.

 

وی هدایت را دارای دو نوع معرفی کرد و گفت: هدایت نوع اول ابتدایی است که خداوند متعال، عقل، فطرت، انبیا و اولیا را فرستاد تا همه انسان ها از این هدایت بهره‌مند شوند همچنان که در قرآن کریم آمده است«انا هدیناه السبیل». دومین هدایت، هدایت پاداشی است که نصیب هر کسی نمی شود و عده ای که در این راه تلاش کند به این هدایت نایل می شوند که آیه نورانی«والذین جاهدو فینا لنهدینهم سبلنا» شاهد بر این مدعا است.

 

حجت الاسلام رفیعی با بیان سه نکته مهم در عرصه هدایت ابراز داشت: یکی این که بعضی ها هدایت می شوند؛ اما بعد از مدتی گمراه می‌شوند برای همین است انسان باید روزی ده بار در نماز بگوید«‌إهدنا الصراط المستقیم» تا دائما متذکر شود. دومین نکته در باب هدایت این است که انسان باید زمینه هدایت داشته باشد و گرنه هیچ گونه تأثیری ندارد و خداوند به پیامبر خاتم(ص) می فرماید«لست علیهم بمصیطر انما انت مذکر» تو ای پیامبر بر مشرکان هیچ سیطره ای نداری آنان اگر خود نخواهند به زور نمی توانی بر آنان تاثیر بگذاری. سومین نکته این که خداوند هدایت ابتدایی دارد اما اضلال ابتدایی برای بندگان خود ندارد خداوند متعال برای بندگان انبیا، عقل و فطرت را فرستاد و در مقابل اگر شیطان امر به چیزی کرد فرمود از او تبعیت نکنید«و لا تتبعوا خطوات الشیطان».

 

وی در ادامه تشریح دعای امام عصر به فراز«الاستقامة» رسید و گفت: از آیه30 و 31فصلت «إن الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا» برداشت می شود که کسانی که در امر دین و هدایت پافشاری و استقامت کنند خداوند هفت جایزه در دنیا به آنان عنایت می کند اولین جایزه، ملائکه بر آنها نازل می شوند«تتنزل علیهم الملائکة»، دومین جایزه، خوفی ندارند«ان لا تخافوا»، سومین جایزه اندوهی ندارند «و لا تحزنوا»، چهارمین جایزه بشارت به بهشت است «و ابشرو بالجنة»، پنجمین جایزه، فرشتگان حامی و ولی آنهایند در دنیا وآخرت«نحن اولیائکم فی الحیوة الدنیا و الاخره»، ششمین جایزه هر آنچه که دوست دارند در بهشت مهیا است «و لکم فیها ما تشتهی انفسکم» و هفتمین و آخرین جایزه  اهل استقامت در دین، هر در خواستی در آن بکنند مستجاب است«و لکم فیها ما تدعون».

 

حجت الاسلام رفیعی در آخرین بیان خود خاطرنشان کرد: استقامت در دین یکی از سخت ترین مراحل آخرالزمان است به همین جهت از پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) پیش بینی هایی مبنی بر این که در این زمان عمل به دین کمرنگ می‌شود، آمده است.

 

وی افزود: هدایت و استقامت در دین دو بالی هستند که می توانند انسان را به سرمنزل مقصود برسانند و اگر استقامت بدون هدایت باشد، از دل آن همچون داعش به دنیا می آید./921/پ202/س

ارسال نظرات