۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۱۱۴۵۲
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

ترویج فرهنگ و اخلاق رضوی از ضرورت های جامعه کنونی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که ترویج فرهنگ و اخلاق رضوی از مهم ترین اولویت ها و ضرورت های جامعه کنونی است، گفت: برای نخستین بار در خراسان جنوبی همایش پژوهشی امام زاده حسین بن موسی الکاظم(ع) شهرستان طبس با هدف اشاعه فرهنگ و سبک زندگی رضوی برگزار می شود.
امام زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، محمد طاهر گرایلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در بازدید از امام زادگان شهرستان طبس با اشاره به نام گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، گفت: با توجه به نقشی که بقاع متبرکه در فرهنگ عمومی دارند می‌توان شعار سال را با استفاده صحیح از سبک زندگی و منش اخلاقی آنها تحقق بخشید.

 

وی افزود: با توجه به تاثیراتی که فرهنگ رضوی در الگوسازی در سطح جامعه دارد و با توجه به برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، برگزاری همایش امام زاده حسین بن موسی الکاظم برادر بزرگوار امام رضا در شهرستان طبس همزمان با جشنواره بین المللی رضوی می تواند نقش موثری در اشاعه فرهنگ رضوی در خراسان جنوبی داشته باشد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که بخشی از اقدامات اجرایی همایش مانند چاپ پوستر فراخوان شرکت در همایش و انتخاب هیئت داوران انجام شده و با استفاده از بانک اطلاعاتی استان از 200 نفر از پژوهشگران برای شرکت در همایش دعوت شده است، گفت: مهلت ارسال مقالات 20 مرداد سال جاری بوده و براساس آمار دبیرخانه جشنواره تاکنون 15 مقاله به دبیرخانه رسیده که پیش‌بینی می‌شود در روزهای آخر مهلت ارسال مقالات حجم بیشتری از مقالات به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

 

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که امامزادگان قدرت نرم جهان تشیع هستند و هیچ پایگاهی مستحکم‌تر از آنها برای تبلیغ  دین و جود ندارد، گفت: محقق شدن برنامه های مختلف در کشور تنها به کمک نشر منش و سبک زندگی امام زادگان و اهل بیت امکان پذیر است.

 

وی همچنین از حضور پژوهشگرانی از کشورهای پاکستان، هند، افغانستان و آسیای میانه در این همایش خبرداد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که مقالات برگزیده در این همایش در مجلات و کتب علمی و فرهنگی به چاپ خواهند رسید، گفت: انتشار اخبار این همایش توسط رسانه ها نقش عمده ای در تاثیر گذاری آن در سطح جامعه و در میان مردم دارد.

 

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که در حال حاضر 20 سند در خصوص این امام زاده در کتابخانه اسناد ملی وجود دارد، گفت: پژوهشگران برای افزایش کیفی مقالات خود می توانند به این اسناد مراجعه کنند.

 

وی یادآور شد: این همایش در مرداد ماه سال جاری در شهرستان طبس برگزار خواهد شد./968/پ202/ب

ارسال نظرات