۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۲۱۱۳۲۷

برگزاری 10 مسابقه کتابخوانی ویژه طلاب حوزه‌های خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با بیان این که همزمان با ماه مبار رمضان بیش از 50 مسابقه کتابخوانی برای گروه های سنی مختلف در سطح استان برگزار خواهد شد، گفت: از این تعداد مسابقه کتابخوانی 10 مسابقه به طلاب حوزه های علوم دینی خراسان جنوبی اختصاص دارد.
کتابخواني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند محمود کاظم زاده، سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که در حال حاضر 47 هزار و 702 نفر در خراسان جنوبی عضو نهاد کتابخانه های عمومی هستند، گفت: از این تعداد عضو بیش از دو هزار نفر طلبه حوزه های علوم دینی هستند که از منابع کتابخانه ها استفاده می کنند.

 

وی با بیان این که در حال حاضر در خراسان جنوبی بیش از 80 کتابخانه مشارکتی، سیار و فعال وجود دارد، گفت: معاونت فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی هر ماه به مناسبت ایام مختلف از جمله ماه مبارک رمضان از طریق شبکه کتابخوانان حرفه ای استان مسابقات کتابخوانی آنلاین و مکتوب برگزار می کنند که همزمان با ماه مبارک رمضان امسال هم 50 مسابقه کتابخوانی با محوریت تبیین ابعاد مختلف ماه مبارک رمضان و سیره اهل بیت در نظر گرفته شده که از این تعداد مسابقه 10 مسابقه کتابخوانی آنلاین و مکتوب ویژه طلاب حوزه های علوم دینی است.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با بیان این که در ایام ماه مبارک رمضان برای رفاه حال روزه داران ساعات کار کتابخانه های عمومی در سطح استان تغییر خواهد کرد، گفت: برابر با بخشنامه معاونت توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور و به منظور بهره‌مندی هر چه بیشتر کتابداران از فیوضات رحمانی ماه خدا، به این وسیله ساعت پایان کار کتابخانه‌های عمومی دو شیفت در نوبت عصر در کلیه شهرها و شهرستان‌های استان ‌ساعت 19خواهد بود.

 

کاظم زاده با بیان این که کتابخانه های عمومی استاد سعیدی و حضرت خدیجه کبری(س) بیرجند و کتابخانه عمومی شهید بهشتی قاین به صورت شبانه روزی به روزه دار ان خدمات دهی خواهند کرد، گفت: ساعت کار کتابخانه های شبانه روزی مشمول بخشنامه فوق نبوده و طبق روال قبلی خواهد بود. 

 

وی با بیان این که در ایام ماه مبارک رمضان ساعت کار کتابخانه های یک شیفت تغییری نخواهد کرد، گفت: برپایی نمایشگاه قرآن و ارایه مشاوره دینی و مذهبی از سوی مبلغان از دیگر برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی در ماه مبارک رمضان است.

 

سرپرست اداره کل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با بیان این که در ایام ماه مبارک رمضان بیش از 30 مشاور دینی و مبلغ در کتابخانه های دو شیفت استان برای ارایه مشاوره به کتابخوانان و روزه داران حضور خواهند داشت، گفت: انجمن های فرهنگی کتابخانه های عمومی استان در ماه مبارک رمضان ضمن برگزاری محافل انس با قرآن، مسابقه کتابخوانی و ایستگاه نقاشی با محوریت قرآن کریم برای کودکان و نوجوانان برگزار خواهد کرد.

 

کاظم زاده با اشاره به این که در شب های قدر مراسم ویژه ای در کتابخانه های عمومی استان با محوریت تبیین شخصیت حضرت علی (ع) برگزار خواهد شد، گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی، به ویژه مطالعه کتاب های فاخر در میان اقشار مختلف در ماه مبارک رمضان یکی از محورهای مهم تبلیغ مبلغان در نقاط مختلف خراسان جنوبی خواهد بود./968/پ202/ب4

ارسال نظرات