۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۲۱۱۲۷۰
مدیر حوزه علمیه ولیعصر اهواز:

تفکر و تدبر در آیات قرآن شاه کلید استفاده بهتر از ماه رمضان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه ولیعصر(عج) اهواز با اشاره به این که ماه رمضان، ماه بهار قرآن است گفت: شاه کلید استفاده بهتر از ماه مبارک رمضان تلاوت قرآن کریم و فکر و تدبر در آیات آن است.
حجت الاسلام سيد جعفر موسوي

حجت الاسلام سید جعفر موسوی، مدیر حوزه علمیه ولیعصر(عج) اهواز در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به روایات بسیاری که ماه رمضان را از بهترین ماه های سال و افضل ماه ها معرفی می کند، اظهارداشت: برترین روزها، روز جمعه و بزرگ ترین ماه ها، ماه مبارک رمضان است چون ماه میهمانی خدا بوده و همه بندگان از فضیلت های این ماه برخوردار خواهند شد.

وی افزود: در این ماه خداوند متعال با اوج عبادت و عبودیت بندگان در شب های قدر، قلم عفو را بر گناهان آنها خواهد کشید و آینده یک ساله آنها را رقم خواهد زد.

حجت الاسلام موسوی با بیان این روایت که در ماه رمضان شیطان ها با غل و زنجیر بسته شده اند، گفت: منظور از در غل و زنجیر بودن شیاطین این است که به سبب ورود افراد در ماه مبارک رمضان، حجابی از ماه میهمانی آنها را فرا گرفته و شیاطین جرأت نزدیک شدن به بندگان را پیدا نمی کنند.

مدیر حوزه علمیه ولیعصر(عج) اهواز با تأکید بر این که روزه گرفتن تنها این نیست که انسان نخورد و نیاشامد بلکه روزه باید روزه گوش، چشم، زبان و همه وجود انسان باشد، اظهارداشت: تغییرات مادی در ماه مبارک رمضان همان غذا نخوردن است، اما بنابر حدیثی از امام رضا(ع) این تشنگی و گرسنگی ماه رمضان باید انسان را به یاد تشنگی قیامت بیاندازد.

وی با اشاره به این که ماه رمضان، ماه بهار قرآن است گفت: شاه کلید استفاده بهتر از ماه مبارک رمضان تلاوت قرآن کریم و فکر و تدبر در آیات آن است.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: بهترین اعمال در شب ها و روزهای ماه مبارک رمضان تلاوت قرآن است؛ هرچند که این عمل در همه روزهای سال دارای اجر و پاداش بوده اما به سبب این که قرآن در ماه رمضان نازل شده از اجر و پاداش ویژه ای برخوردار است.

مدیر حوزه علمیه ولیعصر(عج) اهواز در پایان تصریح کرد: امیدواریم که رمضان، ماه پیروزی شیعیان امیر مؤمنان و مردم مظلوم سراسر عالم بر مستکبران بوده و شاهد برافراشته شدن پرچم حق و فروپاشی نظام استکباری در دنیا باشیم./9462/ت303/ب2

ارسال نظرات