۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۱۱۱۹۶
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان:

تذکر و نهی از منکر لسانی وظیفه مردم در برخورد با روزه خواران است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان این که تذکر و نهی از منکر لسانی وظیفه مردم در برخورد با روزه خواران است، گفت: وظیفه دستگاه های قضایی و انتظامی برخورد قانونی با متخلفان است.
حجت الاسلام سيد محسن شفيعي ، مسئول نهاد رهبري در دانشگاه هاي خوزستان

حجت الاسلام سید محسن شفیعی، مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که ماه رمضان فرصتی استثنایی برای حضور در میهمانی خدا است، اظهارداشت: در خطبه ای از پیامبر اسلام(ص) و امیرالمؤمنان(ع) ویژگی های این ماه شامل غل و زنجیر شدن شیاطین، زمینه برای طاعت و بندگی و کسب فضیلت های معنوی عنوان شده اند.

وی با بیان این که مقدمات استفاده از این ماه از سوی خداوند متعال فراهم شده است افزود: در مسأله خود سازی مهم این است که با توکل به خدا تصمیم بگیریم و از برکات این ماه استفاده کنیم.

حجت الاسلام شفیعی تصریح کرد: بهترین راه برای استفاده بیشتر از ماه مبارک رمضان تقویت تصمیم و اراده انسان است تا بتواند از این فرصت مغتنم استفاده بیشتری کند.

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان با تأکید بر این که این ماه مجموعه و بسته ای از زیبایی ها و فضیلت ها است، گفت: نفس روزه، تلاوت قرآن، ادعیه ای که در این ماه خوانده می شود، تفکر، دید و بازدید اقوام و آشنایان از زیبایی های ماه مبارک رمضان است.

وی به بخشنده بودن صاحب این مهمانی و در بر گرفتن همه سلیقه ها و ذائقه ها در آن اشاره کرد و بیان داشت: رسول خدا فرموده اند که بدبخت کسی است که از این ماه دست خالی بازگردد.

حجت الاسلام شفیعی خطاب به جوانان تصریح کرد: جوانان باید در این ماه از فرصت تلاوت قرآن، شرکت در نماز جماعت، حضور در لیالی قدر و شب زنده داری، مراجعه به دعاهای عام و خاصی که در این ماه وارد شده استفاده کنند.

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان این که تظاهر به روزه خواری حرام بوده و مصداق منکر است، گفت: حرام بودن تظاهر به روزه خواری برای همه افراد حتی برای کسی که با دلایل شرعی روزه نمی گیرد یکسان است.

وی به وظیفه مردم و دستگاه قضایی و انتظامی نسبت به برخورد با روزه خواران اشاره کرد و افزود: وظیفه مردم تذکر و نهی از منکر لسانی و وظیفه دستگاه های قضایی و انتظامی برخورد قانونی با متخلفان است./9462/ت302/ب2

ارسال نظرات