۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۱۱۰۲۶

حوزه برای طلاب بنابی در تابستان تعطیل نیست

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب، گفت: طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب امسال نیز در طرح تحقیقات تابستانی شرکت می کنند.
حوزه علميه بناب

حجت الاسلام قدرت صفرزاده، معاون آموزش حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب اظهار داشت: حدود 230 طلبه پایه یک تا سه این مرکز علوم اسلامی همزمان با آغاز فصل تابستان امسال نیز در طرح تحقیقات تابستانی شرکت می کنند.


وی خاطرنشان کرد: دوره تابستانی حوزه علمیه بناب با هدف ارایه ویژه برنامه های مختلف فرهنگی، آموزشی، تحقیقی و مطالعاتی و غنی‌سازی اوقات فراغت طلاب و در راستای کاربردی کردن دروس برنامه ‌ای، ویژه طلاب پایه های اول، دوم و سوم برگزار می‌ شود.


معاون آموزش حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب ادامه داد: طلاب در این طرح فعالیت‌های پژوهشی متنوعی را در عرصه ادبیات عرب و بلاغت انجام می ‌دهند و با ارائه مقاله و تشکیل کارگروه‌های تخصصی، به جمع‌بندی و نظام‌‌مند‌کردن مسائل این دو علم که در سال گذشته فرا گرفته اند، می‌پردازند.


حجت الاسلام صفرزاده با اشاره به این‌که طرح تحقیقات تابستانی طلاب بناب فضایی مناسب جهت مباحثه و همچنین آشنایی با فضای مجازی و سایبر و برگزاری کارگاه‌های آموزشی خواهد بود، افزود: طلاب در طول دوره از حضور شبانه روزی استادان خود در حوزه بهره مند خواهند بود، در کارگروه‌ های پژوهشی به جمع‌بندی و نظام‌‌مند کردن مسائل علمی و تحقیقی خود خواهند پرداخت.


وی با بیان این‌که عمده برنامه های آموزشی ارایه شده در حوزه با هدف تحکیم بنیه علمی طلاب سطوح پائین ارایه می شود، ادامه داد: طلاب پایه های یک تا سه حوزه علمیه بناب ضمن حضور در برنامه های ورزشی، فرهنگی و مهارتی، در دوره های ادبیات، منطق کاربردی و اصول اعتقادات کاربردی شرکت می کنند.


معاون آموزش حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب با بیان این‌که همزمان با این طرح کلاس اخلاق و تهذیب و همچنین ویژه برنامه های معنوی ماه مبارک رمضان پیش بینی شده است، گفت: خانواده کارکنان، طلاب و استادان حوزه علمیه بناب نیز در ماه مبارک رمضان در سلسله جلسات آداب و اخلاق شرکت کردند که با برکات معنوی بسیاری همراه بود.


حجت الاسلام صفرزاده با بیان این‌که طرح تابستانی حوزه علمیه بناب در کنار کارگاه های آموزشی به مباحث اخلاقی و تهذ
یبی نیز توجه ویژه دارد، گفت: طلاب و اساتید این مرکز شب های ماه مبارک رمضان در سلسله جلسات اخلاقی و شرح دعای ابوحمزه ثمالی حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری بنابی شرکت خواهند کرد.

 

گفتنی است، هم اکنون بیش از 550 طلبه در 10 پایه تحصیلی در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب شهرستان بناب در حال کسب علوم و معارف اسلامی هستند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات