۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۲۱۰۸۴۹
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

ماه رمضان فرصتی ارزنده برای خودسازی و تعالی انسان است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ماه رمضان فرصتی ارزنده برای تقرب به خداوند منان است، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا با تهذیب نفس و اهتمامی ارزنده خود را به تعالی و تکامل نزدیک کند.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار با جمعی از مبلغان و روحانیان شهرستان آمل با بیان این که ماه رجب، شعبان و رمضان از فضیلت والایی برخوردار است، گفت: انسان باید در این ماه ها خود را برای ماه رمضان آماده کرده تا بتواند از این ماه گرانقدر به بهترین نحو ممکن بهره برداری کند.

 

وی با بیان این که از ماه مبارک رمضان باید بهره شایسته ای را ببریم، گفت: خداوند منان برخی زمان ها را برای ما قرار داده است تا به وسیله آن بتوانیم به درگاه او قرب و منزلت پیدا کنیم.

 

امام جمعه آمل با بیان این که ما مبارک رمضان ماه بسیار پر خیر و برکتی بوده است، گفت: قبولی طاعات و عبادات در این ماه بستگی به اخلاص و ارادت ما دارد.

 

وی با اشاره به این که ماه رمضان فرصتی ارزنده برای تقرب به خداوند منان است، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا با تهذیب نفس و اهتمامی ارزنده خود را به تعالی و تکامل نزدیک کند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندان با تاکید بر این که ماه رمضان زمانی برای بخشش گناهان و رسیدن به سعادت اخروی است، ادامه داد: انسان باید در تلاش باشد تا از لحظه های نورانی این ماه ارزنده به بهترین نحو ممکن استفاده کند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که باید از لحظه های نورانی این ماه مبارک برای حرکت به سوی خداوند منان استفادشده و انسان قدر آن را بداند، گفت: باید از فرصت های ارزنده و گرانقدر این ماه به منظور خودسازی و زدودن زنگار گناهان از دل ها تلاش کنیم.

 

وی با اشاره به این که انسانی که می خواهد به بهشت و آستانه قدس ربوبی برسد باید از درب ولایت وارد شود، بیان داشت: بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) می تواند انسان را به مراتب والایی برساند.

 

امام جمعه آمل با تاکید بر این که روحانیت پیشگام عرصه تبلیغ و هدایت مردم هستند، ادامه داد: کارهای تبلیغی باید با محبت و مهربانی باشد تا مردم به سوی این پندها حرکت کنند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندان، تصریح کرد: لباس انبیا و رسول دین را بر تن کردیم که باید به درستی در این راستا گام برداشته و برای هدایت آحاد مردم در راستای ترویج تعالیم والای دینی گام برداریم.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که ماه رمضان جذبه و کشش خاصی دارد، گفت: ماه رمضان با جذبه خاص خود مردم را به مساجد می کشاند که روحانیت و مبلغان باید در این عرصه به بهترین نحو ممکن وارد شوند.

 

وی با اشاره به این که مساجد و اماکن مذهبی باید در ماه رمضان به نحو والا و ارزنده ای فعال باشند، بیان داشت: باید برنامه های خوب و شایسته فرهنگی و مذهبی در مساجد ما برگزار شده تا تاثیرگذاری ارزنده ای برای مردم داشته باشد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات