۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۱۰۴۸۰

آخرین گروه عمره‌گزاران آذربایجان ‌شرقی عازم سرزمین وحی شدند

خبرگزاری رسا ـ آخرین گروه 300 نفری از عمره گزاران استان آذربایجان شرقی امروز با بدرقه رییس سازمان حج و زیارت به مدینه مشرف شدند.
مکه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام رسول مشهوری، مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی امروز در حاشیه مراسم بدرقه آخرین گروه عمره‌گزار استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آخرین گروه 300 نفری عمره گزاران سال 92-93 این استان در قالب دو کاروان به مدینه مشرف شدند.


وی با بیان این‌که مدت سفر این زایران به علت همزمانی با ماه رمضان 20 روزه است که 10 روز در مدینه و 10 روز در مکه خواهد بود، خاطرنشان کرد: امسال 34 هزار و 231 نفر در قالب 239 کاروان با 118 پرواز به سرزمین وحی مشرف شدند که این تعداد زایران نسبت به پارسال 95.46 درصد افزایش یافته است.


حجت الاسلام مشهوری با اشاره به این‌که سال گذشته 17 هزار و 513 زایر با 55 پرواز به عربستان اعزام شده بودند، تصریح کرد: اواخر آذر ماه امسال اعزام دور جدید زایران سال 94-93 از آذربایجان شرقی آغاز می شود، که اطلاعیه های مربوط به اولویت ها طی ماه‌های آینده منتشر خواهد شد.


مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جلسه هماهنگی نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری با مدیران حج تمتع امسال در سالن آمفی تئاتر حج و زیارت استان خبر داد و گفت: طی این جلسه در خصوص انتخاب اعضای شورای فرهنگی و یاوران حجاج و طرح مودت (زائران تحصیل کرده) و چگونگی ثبت آنها در سامانه مربوطه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.


وی ادامه داد: در این جلسه همچنین هماهنگی بیشتر با روحانیان کاروان ها جهت اجرای سیاست های بعثه مقام معظم رهبری و اجرای برنامه های فرهنگی طبق سرفصل ها و عناوین ارائه شده توسط بعثه مقام معظم رهبری و مجهز کردن کلاس های آموزشی به دستگاه ویدئو پروژکتور و استفاده از نرم افزارها در کلاس های آموزشی سخنانی ایراد شد.


حجت الاسلام مشهوری تصریح کرد: بعثه مقام معظم رهبری در خصوص اطلاع رسانی به اعضای طرح مودت جهت شرکت در همایش هایی که قبل و بعد از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد توضیحاتی را ارائه کرده است و به مدیران کاروان ها تاکید شده که در جلسات آموزشی به زائران توصیه شود که از سامانه آموزش مجازی زائر استفاده کنند.


مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی در ادامه از برگزاری اولین همایش اهمیت نماز در سفرهای زیارتی در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این همایش که به همت شورای اقامه نماز حج و زیارت آذربایجان شرقی و به منظور اشاعه فرهنگ نماز در سفرهای زیارتی برپا شده بود، با حضور کارگزاران و مدیران حج، عمره، عتبات عالیات و مدیران ثابت عمره استان در سالن همایش دکتر مبین برگزار شد.


گفتنی است، امسال 2565 زائر حج تمتمع در قالب 19 کاروان مدینه بعد با پروازهای ایران ایر عازم سرزمین وحی خواهند شد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات