۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۲۱۰۳۷۳

پذیرش 110 طلبه جدید در حوزه علمیه بناب

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب از پذیرش 110 طلبه جدید برای سال تحصیلی 93- 94 خبر داد.
حوزه علميه بناب

حجت الاسلام قدرت صفرزاده، معاون آموزش حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به برنامه های مختلف آموزشی این مرکز علوم اسلامی در تعطیلات تابستانی، اظهار داشت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته برنامه های ویژه تحقیقات تابستانی برای طلاب پیش بینی شده است.


وی خاطرنشان کرد: این طرح ویژه طلاب سطح یک بوده و امسال دارای تغییراتی در شیوه اجرا شده است، برنامه های تابستانی با هدف ارایه ویژه برنامه های مختلف فرهنگی، آموزشی، تحقیقی و مطالعاتی و غنی‌سازی اوقات فراغت طلاب اجرایی می شود، محور اصلی برنامه های آموزشی در راستای آموزش تحقیق و پژوهش برای طلاب پایه های سطوح پایه است.


معاون آموزشی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب از برگزاری کارگاه های آموزشی 45 روزه ویژه طلاب پایه یک تا سه این مرکز علوم دینی خبر داد و اظهار داشت: این کارگاه های آموزشی در قالب طرح تابستانی با رویکرد قرآنی در راستای تمرین، تثبیت و تعمیق دروس حوزوی صورت می گیرد.


وی با بیان این‌که حدود 110 طلبه ورودی جدید در سال تحصیلی 94-93 حوزه علمیه بناب تحصیل خواهند کرد، گفت: هم اکنون بیش از 550 طلبه در 10 پایه تحصیلی در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب شهرستان بناب در حال کسب علوم و معارف اسلامی هستند.


حجت الاسلام صفرزاده با بیان این‌که 15 طلبه جدید نیز در مرکز تخصصی سطح سه حوزه علمیه بناب پذیرش خواهند شد، تصریح کرد: با راه اندازی مرکز تخصصی حوزه علمیه بناب، فرصت ادامه تحصیل در سطوح عالی برای طلاب بناب فراهم شده که همین مسأله مانع هجرت طلاب به قم و مشهد و یا تبریز می شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که پذیرش و تحصیل طلاب خارجی در حوزه علمیه بناب فعلا منتفی شده است، اظهار داشت: سال گذشته طی قراردادی که با جامعه المصطفی العالمیه داشتیم، قرار بود حدود 30 طلبه آذربایجانی در این مرکز تحصیل کنند که به علت عدم معرفی طلاب در موعد مقرر این مسأله منتفی شده است./935/ت303/ب4

ارسال نظرات