۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۲۰۹۸۲۰
امام جمعه نور:

فرهنگ مهدویت سد محکمی در برابر فتنه ها است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نور با اشاره به گسترش گروه های انحرافی و مدعیان دروغین در جامعه گفت: باید فرهنگ انتظار را با آموزش های کاربردی در جامعه نهادینه کنیم.
امام جمعه نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام عبدالرحمن باقرزاده، امام جمعه نور امروز در جلسه گفتمان مهدویت در شهرستان نور با بیان این که تغییر و تحول روحی و درونی و ایجاد خودسازی با تهذیب نفس در افراد با ساخته شدن نفوس نیروهای با صلابت پدیدار می شود، گفت: این کار به همه ما واگذار شده است و امام عصر(عج) نیز چشم براه اصلاحات از ناحیه ما هستند.

 

وی، خاطر نشان کرد: چنانچه افرادی که شایستگی همراهی با حضرت را داشته باشند فراهم شوند زمینه ظهور آن وجود نورانی مهیا خواهد شد و با خودسازی این افراد انقلاب بزرگ آن بزرگ مرد عصرها شکل خواهد گرفت.

 

امام جمعه نور با اشاره به  قسمتی از دعای عدیله نسبت به شخصیت مقدس امام عصر(عج)، تصریح کرد: دنیا به بقاء وجودش باقی است  و به برکتش به خلق روزی می رسد و بذات وجود آن زمین و آسمان پابرجا است که همه زمین بواسطه امام عصر(عج) ایستاده است.

 

حجت الاسلام باقرزاده با بیان سخنی از رهبر معظم انقلاب، گفت: امام عصر(عج) رمز عدالت و مظهر قسط الهی در روی زمین بوده و به همین مناسبت است که جهان در انتظار آن حضرت است.

 

وی با تاکید بر این که وجود مقدس امام زمان(عج) مصداق وعده الهى است، بیان داشت: وجود مقدس این بزرگوار  وعده الهى و مصداق لطف خداوند متعال بر انسانیت و بشریت است.

 

امام جمعه نور، تصریح کرد: مسأله مهدویت همانند مسأله نبوت اهمیت  زیادی دارد چراکه آن چیزى که مهدویت مبشر آن است همان چیزى بوده که همه انبیاء به خاطر آن مبعوث شدند و آن ایجاد یک جهان توحیدى و ساخته و پرداخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایى است که خداى متعال در انسان به‏وجود آورده و قرار داده است که دوران ظهور حضرت مهدى (عج) یک چنین دورانى است.

 

حجت الاسلام باقرزاده با بیان روایتی از امام علی(ع)، ادامه داد: چه زمانی دیدید خداوند شما را مورد لطفش قرار نداده باشد و در چشم بهم زدن نعمتش را از شما بازداشته باشد یا گناهانتان را نپوشانده باشد و بلا و مصیبت های پی در پی را از شما برنگردانده باشد پس تصورش را بکنید اگر اطاعتش را کنید برایتان چه خواهد کرد که باید سعی کنیم در راستای تقرب الی الله و انجام اعمال و واجبات دینی کوشا باشیم.

 

وی افزود: در زمینه مهدویت باید معرفت صحیحی به جوانان داده شود و با استدلال و برهان علل غیب امام عصر (عج) را به آنان تفهیم کرد و آنان را با راه نفوذ دشمنان و ضربه زدن به نظام و انقلاب آشنا سازند.

 

امام جمعه نور با تاکید بر ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه افزود: برای شناخت کامل جوانان و نوجوانان برگزاری دوره های آموزشی برای دانش آموزان در راستای اشاعه این فرهنگ، امری مهم و ضروری است.

 

حجت الاسلام باقرزاده با اشاره به گسترش گروه های انحرافی و مدعیان دروغین در جامعه گفت: باید فرهنگ انتظار را با آموزش های کاربردی در جامعه نهادینه کنیم.

 

امام جمعه نور در پایان، گفت: سعادت هر انسانی درگرو طاعت و بندگی و رعایت تقوا و پرهیزگاری و دوری از گناهان است که انسان باید در زمینه کوشا بوده و شرایط ظهور منجی عالم بشریت را فراهم کند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات