۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۲۰۹۸۱۲
یک مدرس دانشگاه مطرح کرد؛

اسلام زدایی و شیعه هراسی؛ هدف شوم دشمنان از تشکیل داعش

خبرگزاری رسا ـ یک مدرس معارف و علوم دینی دانشگاه های استان خراسان شمالی گفت: گروهک تروریستی و تکفیری داعش با حمایت استکبار و برخی کشورهای عربی، با اهداف اسلام زدایی و شیعه هراسی در کشورهای منطقه تشکیل شده است.
داعش

عباس کیفی بجستانی، استاد معارف و علوم دینی دانشگاه های استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به جنایت های اخیر گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام(داعش) در بخش هایی از عراق، اظهار داشت: استکبار جهانی نمی‌خواهد بین شیعه و سنی در عراق اتحاد کاملی باشد؛ بلکه قصد دارد تا با ایجاد تفرقه و آشوب، این کشور را تجزیه کند.

 

به گفته وی تجزیه کشور عراق به سه منطقه شیعه نشین، سنی نشین و کردستان یکی از نقشه های اصلی دولت های غربی و در رأس آنها آمریکا در زمان حمله به این کشور مسلمان بود.

 

کیفی بجستانی تصریح کرد: لذا در چنین شرایطی به تعبیر حضرت امام خمینی(ره)، وحدت کلمه مناسب‌ترین الگو بین شیعه و سنی است تا استکبار جهانی به اهداف شوم و پلید خود نرسد.

 

عضو جامعه قاریان قرآن کریم کشور عنوان کرد: تکفیری‌های افراطی سعی دارند با برنامه ریزی غلط و وحشیانه خود در بین وحدت شیعه و سنی شکاف و تفرقه ایجاد کنند و به اهداف شوم و پلید خود برسند، لذا لازم است تمامی مسلمین جهان در برابر توطئه‌های آنان آگاه و هوشیار باشند.

 

وی با تأکید بر این که البته اعضای نادان این گروه های تروریستی خود آلت دست دشمنانی دانا و زیرک شده اند که هدفی به جز نابودی اسلام ندارند، افزود: گروهک تروریستی و تکفیری داعش با حمایت استکبار و برخی کشورهای عربی، با اهداف اسلام زدایی و شیعه هراسی در کشورهای منطقه تشکیل شده است.

 

این کارشناس ارشد فقه و حقوق اسلامی تصریح کرد: گروههای تکفیری سلفی و داعش توسط کشورهای اسراییل، آمریکا و دیگر همپیمانان خود به لحاظ امکانات و تجهیزات لازم تأمین شده‌اند و اکنون این موضوع نگرانی‌های بین‌المللی را موجب شده است.

 

کیفی بجستانی گفت: گروه تکفیری و تروریستی داعش بدون پشتوانه مؤثر مالی و تسلیحاتی از خارج، قادر به انجام چنین اقداماتی نیست و قطعا کشورهایی در این ماجرا دست دارند.

 

به گفته وی هدف حمایت برخی کشورها از گروههای تروریستی جلوگیری از گسترش اسلام در اقصی نقاط جهان است و برخی کشورهای متحجر عربی منطقه نیز به خیال خام خود با همراهی با دشمنان اسلام سعی در تضعیف شیعه و شیعیان دارند در حالی که راهکار عقلی و شرعی تلاش برای وحدت بیشتر مسلمانان اعم از شیعه و سنی و پیشرفت و توسعه اسلامی است.

 

این مدرس دانشگاه با اشاره به فرصت طلبی گروه های مختلف سیاسی با استفاده از تروریست های داعش در کشور عراق، عنوان کرد: بعثی‌ها و بازماندگان رژیم صدام جنایتکار هنوز در گوشه و کنار عراق نفوذ دارند و در انتظار به دست آوردن فرصتی برای انتقام از مردم این کشور هستند.

 

کیفی بجستانی اضافه کرد: این افراد با همکاری مجدانه با گروه‌های تروریستی از جمله گروه داعش سعی در ناامن کردن این کشور دارند و بر این اساس باید مردم شیعه و سنی عراق با تقویت وحدت خود، مانع از اجرای نقشه های شوم آنها شوند.

 

وی با اشاره به موج داوطلبان شیعه و سنی عراقی و دیگر کشورهای مسلمان جهان برای مقابله با جنایت ها و وحشی گری های داعش، اظهار داشت: اگر تکفیری‌های جنایتکار و مزدور، در عتبات عالیات خباثت به خرج دهند، مسلمانان جهان به ویژه شیعیان آنها را ریشه کن خواهند کرد.

 

به گفته این مدرس معارف و علوم دینی دانشگاه های استان خراسان شمالی لبیک مسلمانان عراق به فتوای جهاد آیت الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعه در عراق خود نشان دهنده عمق بینش اسلامی و مسؤولیت پذیری دینی مردم شیعه و سنی این کشور اسلامی در برابر گروه های تکفیری مسلمان نما است و امید می رود با این مقابله برخاسته از حکم جهاد مرجع بزرگ شیعه؛ به زودی بساط تروریست های تکفیری و داعش از مناطق مختلف عراق برچیده شود./9314/ت303/ب

ارسال نظرات