۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۲۰۹۵۰۱
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد:

طلاب شناخت صحیح از مواضع دشمن داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ نائب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دشمنان اسلام و تشیع از هر راهی برای تضعیف و شبهه‌افکنی در اعتقادات اصیل شیعه وارد می شوند، گفت: یکی از رسالت‌های طلاب این است که شناخت صحیح از مواضع دشمن داشته باشند.
حجت الاسلام ابوترابي فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، جشن بزرگ میلاد حضرت صاحب الزمان(عج) و مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب شب گذشته با حضور حجت الاسلام ابوترابی فرد، نائب رییس مجلس شورای اسلامی و آیت الله رسولی محلاتی نماینده ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای اعظم بناب برگزار شد.


حجت الاسلام ابوترابی فرد در این مراسم به تشریح رسالت طلاب و روحانیان در مواجهه با مسائل روز اجتماعی و فرهنگی پرداخت و اظهار داشت: حوزه های علمیه مسؤولیت تربیت نیروهای مؤمن، فاضل و متدین برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی را بر عهده دارند که بایستی مورد توجه متولیان حوزوی قرار گیرد.


وی با بیان این‌که کیفیت آموزش در مدارس علمیه کشور ارتباط مستقیم با تأمین نیروی انسانی فاضل و مهذب برای نظام اسلامی دارد، افزود: انقلاب اسلامی به برکت حوزه و روحانیت به پیروزی رسیده است، حفظ و نگهداری از انقلاب نیز بر عهده نهاد حوزه است که روحانیان پاسداران کیان اعتقادی نظام ولایی محسوب می شوند.


نائب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که طلاب علوم دینی نیز وظایف خطیری در شرایط امروز جهان اسلام بر عهده دارند، تصریح کرد: دشمنان اسلام و تشیع از هر راهی برای تضعیف و شبهه‌افکنی در اعتقادات اصیل شیعه وارد می شوند، این رسالت طلاب حوزوی است که شناخت صحیح از مواضع دشمن داشته باشند.


حجت الاسلام ابوترابی با تأکید بر زمان‌شناسی و مخاطب شناسی روحانیت گفت: شناخت از مواضع دشمنان نظام و انقلاب، موجب اتخاذ استراتژی صحیح و واحد در سراسر کشور خواهد بود، بنابراین ابتدا باید با شناخت صحیح وارد میدان مبارزه با القائات غلط معاندان اسلام و تشیع شد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش حوزه های علمیه آذربایجان در طول تاریخ و انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: علمای این خطه محرک اصلی نهضت ملت ایران در مبارزات ضد رژیم ستمشاهی بوده اند، چنانکه قیام 29 بهمن سال 56 تبریز به مناسبت چهلم شهدای قم مصدق این مسأله است.


نائب رییس مجلس شورای اسلامی حوزه علمیه بناب را افتخار جهان تشیع و یکی از مراکز بزرگ علوم دینی در کشور دانست و گفت: حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب یکی از برکات وجودی اخوان بنابی است، باید قدرشناس این نعمت در آذربایجان بود.


گفتنی است، در پایان این مراسم که با اجرای برنامه مداحی و تواشیح طلاب همراه بود، 48 طلبه حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب با دستان آیت الله رسولی محلاتی ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات