۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۲۰۹۴۷۲
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت:

معرفت به امام عصر زمینه‌ساز ظهور است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) معرفت و امام‌شناسی را از خصوصیات زمینه‌سازان ظهور دانست و گفت: عدم معرفت حقیقی نسبت به امام زمان همواره و در طول تاریخ باعث انحراف مسلمانان از دین اسلام شد.
حجت الاسلام والمسلمين اختري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در اختتامیه دهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با اشاره به ویژگی‌های زمینه‌سازان ظهور حضرت، اذعان داشت: مسلمانان در طول تاریخ غیبت اگر ویژگی‌های زمینه‌سازان را خوب تحقق بخشند، زمینه‌ی ظهور امام عصر(ع) را به وجود خواهند آورد. در این زمینه آیات قرآن برای تحقق ظهور بسیار زیاد است چه آیاتی که به طور مستقیم به این موضوع پرداخته‌اند، و چه آیاتی که غیرمستقیم آن را بیان کرده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین اختری بااشاره به تعدادی از این آیات، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید آنان که ما می‌خواهیم آنها را پیشوایان و مالکان زمین قرار دهیم، گروهی هستند که باید شایستگی‌ها را در خود ایجاد کنند تا به مقام صالحان برسد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان این‌که تا جامعه به آن حد نرسد، زمین در اختیار صالحان قرار نخواهد گرفت، اظهارداشت: همین شایستگان باید نیرو و تعداد منتظران را برای مقابله با فرعونیان و نمرودیان آماده کنند.

وی با اشاره به تعدادی از خصوصیات زمینه‌سازان ظهور، اظهارداشت: ایمان و باور از خصوصیاتی است که انسان باید در راه زمینه‌سازی به آن توجه کند و باید به اندازه‌ای برسد که افراد در این راه شک نکنند و دچار گرفتاری نشوند. این ایمان و باور باید به اندازه‌ای باشد که منتظران در سختی‌ها در دوران غیبت بر عقیده خود استوار بمانند.

حجت‌الاسلام و المسلمین اختری با بیان این‌که براساس آیات قرآن کسانی که در ایمان خود ثابت‌قدم هستند، باید خلیفه روی زمین باشند، اظهارداشت: اعمال صالح از دیگر خصوصیات زمینه‌سازان عصر ظهور است، چرا که ایمان به خدا امری قلبی است اما ظهور آن در حرکت، گفتار، ایده و روش انسان تحقق می‌یابد. بر این اساس صالحان که وارث زمین می‌شوند، کسانی هستند که به صالحیت با انجام اعمال شایسته می‌رسند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره این‌که صالحان با اعمال صالح و شایسته باید جامعه را بسازند، تصریح کرد: در اکثر آیات قرآن به مسئله اقامه نماز، پرداخت زکات و امربه معروف و نهی از منکر سفارش شده است زیرا ثمره شایستگی انسان باید در تعامل به جامعه تحقق پیدا کند.

وی علم، معرفت و امام‌شناسی را از دیگر خصوصیات زمینه‌سازان در زمان غیبت دانست و بیان داشت: افرادی که به زمینه‌سازی جامعه دوران خود می‌پردازند، باید علم و دانش پیدا کنند. معرفت و علم نه‌تنها به امامت بلکه علم به عنوان ارزش‌های انسانی که اگر محقق شود، انسان می‌تواند به تمام دانش‌های بشری نفوذ پیدا کند.

حجت‌الاسلام و المسلیمن اختری با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، تصریح کرد: امام صادق(ع) در حدیثی مردم را به سه دسته تقسیم می‌کنند، مردم یا عالم هستند که عالم فقط امامان هستند، مردم یا پیروان ما هستند و کسانی که از ما علم می‌آموزند و دسته سوم کسانی هستند که خارج از این محدوده باشند. براین اساس مقام معظم رهبری در فرمایشاتی به ترغیب و تشویق مردم به علم می‌پردازند زیرا جامعه منتظر نباید محتاج به دیگران باشد و خودش باید جامعه‌محور قرار گیرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) معرفت و شناخت امام را اساسی‌ترین موضوع زمینه‌سازان برای ظهور دانست و گفت: در طول تاریخ انحرافاتی که از دین اسلام به وجود آمد، باعث عدم معرفت امام زمان شد، بر این اساس بسیاری از انحرافات در قبال ناآگاهی و عدم شناخت امام به وجود می‌آید و کسانی که به این شناخت نرسند، در دام شیادان قرار می‌گیرند./9667/پ202/ج

ارسال نظرات