۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۲۰۹۰۳۱
حجت الاسلام والمسلمین اختری خبر داد؛

عضویت 700 اندیشمند برجسته جهان اسلام در مجمع جهانی اهل بیت

خبرگزاری رسا ـ‌ دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با توجه به جسارت‌هایی که به ساحت پیامبر اعظم انجام گرفت ما باید کتاب‌هایی در جهت معرفی پیامبر اسلام به زبان‌های مختلف دنیا بنویسیم و شخصیت ایشان را به جهانیان معرفی کنیم.
حجت الاسلام و المسلمين اختري دبيرکل مجمع جهاني اهل بيت(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) عصر امروز در دیدار اعضای برگزاری همایش سبط النبی با حضرت آیت‌الله علوی گرگانی، با بیان این که مجمع جهانی اهل بیت کار خود را از بیست و پنج سال پیش آغاز کرد، گفت: این مجمع با بیش از 115 کشور در ارتباط است.

وی از ارتباط مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیش از 350 مؤسسه اهل بیتی و خیریه در جهان خبر داد و افزود: هفتصد نفر از شخصیت‌های برجسته جهان تشیع عضو مجمع عمومی مجمع اهل بیت(ع) هستند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: مجامع اهل بیت(ع) در بیش از 60 کشور دنیا همچون آمریکا، انگلیس، آلمان، بلژیک، اندونزی و مالزی فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اختری یکی از فعالیت‌های مجمع جهانی اهل بیت(ع) را برگزاری همایش های علمی و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب دانست و گفت: این مجمع در ساخت مساجد، حسینه‌ها، کتابخانه‌ها و درمانگاه‌ها به مجامع بین المللی خود کمک می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت دانشگاه اهل بیت(ع)، ابراز کرد: دانشجویان این دانشگاه در رشته‌هایی همچون؛ تاریخ شیعه، تاریخ اسلام، جرم شناسی، عرفان و کلام اسلامی در حال تحصیل هستند و بنا داریم که این دانشگاه‌ را توسعه دهیم.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به این‌که 3 هزار نفر از فارغ التحصیلان ما به فعالیت‌های تبلیغاتی اهتمام دارند، بیان کرد:‌ 15 هزار نفر از فارغ التحصیلان ما به کشورهای خود باز گشته‌اند و به فعالیت‌های دینی و تبلیغی اهتمام دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اختری خاطرنشان کرد:150 نفر از دانشجویان این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا از کشورهای افغانستان، مالزی و پاکستان مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به شبکه تلویزیونی ثقلین، گفت: این شبکه تلویزیونی که از سوی مجمع جهانی اهل بیت(ع) حمایت می‌شود به پخش برنامه‌های معارفی به زبان عربی اهتمام دارد و به دنبال توسعه آن به زبان‌های دیگر نیز هستیم.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان این‌که بخش فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در قم است، افزود: تألیف و ترجمه کتاب‌هایی در زمینه اهل بیت از جمله اقدامات ما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اختری در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره پیامبر اعظم(ص)،‌ گفت: در این جشنواره 900 اثر از کشورهای خارجی در زمینه های تألیف و ترجمه کتاب، فیلم نامه، فیلم مستند و انیمیشن شرکت کردند.

وی با بیان این‌که در زمینه پیامبر اعظم باید اقدامات مناسبی صورت گیرد، ابراز کرد: با توجه به جسارت‌هایی که به ساحت پیامبر اعظم انجام گرفت ما باید کتاب‌هایی در جهت معرفی پیامبر اسلام به زبان‌های مختلف دنیا بنویسیم و شخصیت ایشان را به جهانیان معرفی کنیم./927/پ202/ج

ارسال نظرات