۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۲۰۸۹۸۶
آیت‌الله علوی گرگانی:

عدم اعتقاد به آخرت از عوامل انجام گناه است

خبرگزاری رسا ـ حضرت‌ آیت‌الله علوی گرگانی توجه با عالم پس از مرگ و معاد را یکی از عوامل دوری از گناه خواند و گفت: کسانی که به معاد اعتقاد دارند قطعا در دنیا کمتر مرتکب گناه می‌شوند.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی امروز در دیدار فرماندهان و مدیران نیرو‌های انتظامی کشور، با اشاره به آیات قرآن هدایت بشر را مورد توجه قرار داد و گفت: خداوند به وسیله پیامبران و فرستادگان خود به هدایت بشر اهتمام ورزیده است.

وی با بیان این‌که انسان نباید گناهان خود را کوچک بشمارد، ابراز داشت: انسان باید در زندگی کارهایی را انجام دهد که سبب آمرزش گناهانش باشد و حتی از گناهان کوچک نیز دوری کند چون همین گناه‌ها مقدمه‌ای برای گناهان بزرگ‌تر است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به ویژگی‌های عصمت، اظهار کرد: معصومان حتی به فکر انجام گناه نیز نمی‌افتند چه برسد به این‌که بخواهند گناهی را مرتکب شوند.

حضرت‌ آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که ائمه اطهار(ع) به خاطر آگاهی که نسبت به عواقب گناه دارند حتی به فکر انجام آن نیز نمی‌افتند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که متأسفانه امروز در جامعه گناه صورت می‌گیرد، افزود: عدم آشنایی مردم نسبت به عواقب گناه سبب ارتکاب آن می‌شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از عوامل انجام گناه از سوی مردم سرکشی از فرامین و دستورات الهی و عدم اقرار به گناهان و اشتباهات است.

حضرت‌ آیت‌الله علوی گرگانی توجه با عالم پس از مرگ و معاد را یکی از عوامل دوری از گناه خواند و گفت: کسانی که به معاد اعتقاد دارند قطعا در دنیا کمتر مرتکب گناه می‌شوند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به ویژگی‌های افراد بهشتی، ابراز کرد: انفاق، دوری از خشم و غضب و کمک به مردم از ویژگی‌های انسان‌های بهشتی است./927/پ202/ج

ارسال نظرات