۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۰۸۹۶۹
آیت الله طباطبایی نژاد:

هدایتگری جوانان نعمتی بزرگ و شکرانه آن استفاده از فرصت ها است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان در دیدار با سر مربیان شجره طیبه صالحین سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: هدایتگری جوانان نعمتی بزرگ و شکرانه آن استفاده از فرصت هاست.
آيت الله طباطبايي، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز در دیدار با فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) و سرمربیان شجره طیبه صالحین بر خودسازی و تهذیب نفس تأکید کرد و گفت: کسانی که قرار است راهنما و هدایتگر دیگران باشند اول باید خودشان به آنچه عالمند، عامل باشند و برای کسب آنچه نمی دانند تلاش کنند.

وی هدایتگری جوانان را فیضی عظیم و توفیقی بزرگ دانست و گفت: این نعمت شامل حال همه نمی شود و لطفی است که خداوند به شما عطا کرده است، لذا به شکرانه این توفیق زیبا، از فرصت ها استفاده بهینه کنید و روح و قلب جوانان را تسلیم اسلام کنید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب که منسجم شدن برنامه این حلقه ها ضروری است، تصریح کرد: جمعی در سپاه به عنوان اتاق فکر و هدایت حلقه های صالحین تشکیل شود و گزارش کلیه فعالیت های صورت گرفته در حلقه ها را تاکنون جمع آوری و با بررسی و نیاز سنجی، یک برنامه یکپارچه و منسجم برای همه تنظیم و ابلاغ کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد به کلام 142 امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه اشاره و اظهار داشت: کسی از حضرت علی (ع) موعظه خواست و ایشان به او فرمودند: مثل خیلی ها نباش، یکدسته آنهایی که آخرت را بدون عمل می خواهند و دیگری کسانی که به واسطه آرزوهای طولانی، توبه خود را به تأخیر می اندازند.

وی در بیان ادامه این روایت گفت: دسته دیگر کسانی هستند که در حرف، زاهدانه سخن می گویند و لی عملشان عمل راغبان به دنیاست و گروه دیگر کسانی که از شکر نعمت های خدا عاجز است ولی هنوز از خدا زیاده می خواهد.

نماینده ولی فقیه در استان کسی که دیگران را از منکرات نهی می کند و لی خودش از گناه دوری نمی کند را یکی دیگر از دسته های افرادی دانست که حضرت علی(ع) از شبیه آنها بودن منعی می کنند.

وی ادامه داد: کسانی که صالحین را دوست دارند ولی عملشان شبیه آنها نیست، کسانی که گناهکار را دوست ندارند در حالی که خودشان از گنهکاران هستند و کسانی که به واسطه کثرت گناهان از مرگ می ترسند سه دسته دیگری هستند که امیرالمؤمنین در موعظه خود انسان را از شبیه آنها بودن منع می کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شما متولی همه کارهای خوب دنیا نیستید و چون مسؤولیت تربیت و هدایت جوانان و نوجوانان بسیجی به شما واگذار شده است، پرداختن به کارهای خوب دیگر شما را از وظیفه اصلیتان باز می دارد.

در ابتدای این دیدار غلامرضا سلیمانی، فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان به ارائه گزارشی از روند فعالیت حلقه های شجره طیبه صالحین پرداخت و گفت: هدف از تشکیل حلقه های صالحین تشکیل شبکه ای مبتنی بر مبانی اسلامی زیر چتر انقلاب و تحت لوای ولایت فقیه است.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت استان اصفهان حدود 5 میلیون نفر است که 5 در صد جمعیت کشور را شامل می شود و از این تعداد بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر عضو بسیج هستند.

وی تصریح کرد: از این تعداد 450 هزار نفر عضویت فعال در بسیج دارند که بر اساس راهبرد تصویب شده توسط رهبری این تعداد باید در قالب شجره طیبه صالحین سازماندهی شوند.

سلیمانی افزود: در سال 90 و 91 حلقه های صالحین در رده های مختلف بسیج تشکیل و سال 92 به تثبیت و استاندارد سازی آنها پرداختیم.

وی از تشکیل 10 هزار حلقه شجره طیبه صالحین در سال 93 در استان اصفهان خبر داد و گفت: با برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز مربیان و سر حلقه ها، تلاش می کنیم از نظر محتوایی و کیفی نیز کارکرد این حلقه ها را تقویت کنیم./1305/پ202/ب

ارسال نظرات