۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۱
کد خبر: ۲۰۸۸۲۲
زاکانی در برنامه نگاه یک:

مگر می شود دولت اسلامی دغدغه دین مردم نداشته باشد

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی برخی اظهارنظرهای مطرح شده درباره دین و آخرت مردم را مغالطه کاری دانست و تاکید کرد: مردم انتظار دارند مسؤولان به حل مشکلات و راه های رسیدن به آن بپردازند.
عليرضا زاکاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا زاکانی، دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شنبه شب در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما، درباره قاعده نفی سبیل و تاکید امام بر استقلال و خود اتکایی، گفت: امام از موضع یک اسلام شناس قهار و عنصر آزاده و شجاع و عارف و فیلسوف وقتی وارد حوزه های مختلف می شوند، در حقیقت همه مؤلفه های دین را به کار می گیرند.

وی با بیان این که جمهوریت نظام از دل عنصر اسلامیت بیرون می آید، گفت: حقی که اسلام برای مردم و جمهوریت قائل است قابل کتمان نیست و تامل در آموزه ها و منابع دینی و سیره حضرت رسول و ائمه اطهار به خوبی این مساله را روشن می کند و در ادبیات حضرت امام و رهبری نیز نمایان است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: این که امام که عدالت اجتماعی و نفی سلطه و استکبار ستیزی را مورد تاکید قرار می دهند، معطوف به اسلام ناب است و ایشان همواره بر عنصر دین تاکید می کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که اساس بندگی خدا و عزت مسلمانان، نفی وابستگی و ذلت پذیری است، گفت: حضرت امام بر ما می توانیم تصریح و ایمان داشتند؛ خودباوری اصلی از اصول دینی است و توجه به آن در بیان و کلام حضرت امام و رهبر انقلاب موج می زند.

 

 مگر می شود دولت اسلامی و دستگاه اجرایی دغدغه دین مردم نداشته باشد

زاکانی با انتقاد از برخی مغالطه کاری ها، تاکید کرد: حکومت دینی و دین حکومتی از آن مغلطه ها است، رهبری چند سال قبل پاسخ این مساله را دادند، مگر می شود در جمهوری اسلامی دستگاه اجرایی دغدغه دینی نداشته باشد، همه مسؤول هستند.

 

وی با بیان این که از اظهارات آقای روحانی که کاملا فرعی بود تعجب کردم، گفت: مردم انتظار دارند که ایشان کارهای که باید به حل مشکلات بینجامد انجام دهند، بازگشت به این شعارها درست نیست، البته هیچ کس حق ندارد کسی را به زور به بهشت ببرد، اما از آن طرف کسی نمی تواند درهای جهنم را به روی مردم باز کند.

 

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی بیان کرد: وقتی دم از آزادی می زنیم به قیودی هم که حضرت امام در این باره داشتند توجه کنیم و آنها را مد نظر قرار دهیم. اگر به این سال ها نگاه کنیم برخی از کسانی که شعار خط امام می دادند از قیوداتی که حضرت امام مطرح کردند عبور کردند.

 

 حل مشکلات مردم و کشور را باید در توجه به درون و اقتصاد مقاومتی جستجو کرد

وی با تاکید بر این که ما باید به اندیشه های حضرت امام برگردیم، تصریح کرد: ما قائل هستیم که هر چیز باید سرجای خودش باید مورد توجه قرار گیرد، معیشت مردم را باید در اقتصاد مقاومتی دید.

 

این فعال سیاسی با بیان این که امروز ما در یک تهاجم سنگین فرهنگی هستیم و برای توفیق در این عرصه نیازمند تحول صحیح فرهنگی هستیم، گفت: درباره مذاکرات هسته ای و مسائل دیگر اگر نگرانی است باید اظهار شود، اما حق نداریم تیم مذاکره را متهم به خیانت کنیم و آنها را تضعیف کنیم اما حق داریم حقوق مردم را مطرح کنیم.

 

زاکانی درباره الزامات استقلال اقتصادی از نگاه حضرت امام، تصریح کرد: ایشان ابتدا بر خودباوری و ایمان به سرمایه های داخلی به ویژه نیروی انسانی با ایمان و صالح تاکید و تصریح دارند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: نوع نگاه اسلام ناب، حضرت امام و رهبر معظم انقلاب به مردم، نگاه اصلی به آنان و متن جامعه است، امام مقدمه استقلال اقتصادی را استقلال فرهنگی می دانستند.

 

وی درباره نکاتی که کواکبیان درباره پاسخگویی به مسائل فرهنگی و نقش دولت در این باره گفت: همه دستگاه های فرهنگی باید پاسخگو باشند که چه کرده اند و دولت هم بخشی از آنها است.

 

 برخی از دوستان همفکر آقای کواکبیان تقوای جمعی شان اشکال دارد

وی تاکید کرد: هیچ کدام از رؤسای جمهوری اسلامی با تقلب سرکار نیامده اند، ما انتقاد جدی که به دوستان آقای کواکبیان داریم این است که تقوای جمعی شان اشکال دارد، اگر در سال 88 رفیق شان دروغ گفت به مردم نگفتند که دوست ما دروغ گفت؛ سؤال ما این است که کجای خط امام تحصن است که مجلس تشکیل نشود.

 

زاکانی درباره نگاه امام به غرب زده ها، گفت: عده ای دچار خودباختگی هستند، عده ای دیگر هستند که وابسته اند و القایی را که بیگانگان می کنند در داخل کشور آن را دنبال می کنند، امام برای ایجاد خودباوری تصریح می کنند تا اینها هستند نمی شود و اینها باید از صحنه کنار بروند و کار دست کسانی بیفتد که اینها را باور دارند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره استقبال حضرت امام از قطع رابطه با آمریکا، تاکید کرد: این که کشور را می توان بدون تکیه به قدرت ها ساخت یک الگوی نمونه است، ملت ایران یک ملت رشید است که دارد برای مردم جهان الگو سازی می کند.

 

وی با بیان این که فرهنگ برگرفته از ارزش های اعتقادی یک الگوی جدید برای جهان است، یادآورشد: امام با شناخت دقیقی که از ملت داشتند باور داشتند که ما می توانیم، رهبر معظم انقلاب نیز چنین دیدگاه و نظری دارند و این مساله در دفاع مقدس نیز متبلور بود.

 

زاکانی درباره مدل های توسعه و پیشرفت، برخلاف کواکبیان معتقد به ضعف در دو عرصه نظری و عملی بود و در این باره تصریح کرد: آقای هاشمی مدل اقتصاد آزاد که غربی است را پیاده کردند، اما این همان مشکل زا شد و تورم ما به حدود 50 درصد رسید. آقای خاتمی همان مسیر را رفتند، آقای احمدی نژاد هم همان مدل را دنبال کرد، البته او توجه به عدالت را بیان می کرد، امروز هم در این دولت همان مسیر دنبال می شود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: باید یک جا بیاموزیم که برگردیم و مسیر درست را انتخاب کنیم، مسیر درست همان مسیری است که هم دنیا و هم آخرت انسان را می سازد و دشمن به شدت از این می ترسد.

 

وی بیان داشت: ما در ابعاد نظامی به مرزهای دانش رفته ایم، چرا نباید در صنایع خودروسازی و دیگر صنایع به این نقطه برسیم؟

 

نماینده مردم تهران درباره رابطه با غرب، تاکید کرد: رابطه با غرب و کشورهای دیگر ایران اسلامی منعی برای آن ندارد و از اول انقلاب هم این گونه بوده است.

 

زاکانی خاطرنشان کرد: حضرت امام هیچ وقت از آل سعود نگذشتند، حج یک مساله است و جنایتی که آل سعود کرد یک بحث دیگر است.

 

زاکانی با تاکید بر این که اشکال برخی از مسؤولان ما عادت به مصرف و اشکال برخی دیگر این است که به ظرفیت ها وتوانمندی های کشور و مردم ندرند، گفت: اشاره من به الگوها است و نمی دانم چرا آقای کواکبیان بحث را با سند چشم انداز اشتباه گرفته اند. /924/پ201/ج

ارسال نظرات