۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۲۰۸۶۷۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

کشورهای غربی با دموکراسی و حقوق بشر برخورد دوگانه دارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با بیان این که داعیه داری خط امام(ره) و در عین حال با رهبری انقلاب میانه مناسب نداشتن، مصداق بارز نفاق است، اظهار داشت: این افراد دروغ می گویند چرا که خط امام خمینی(ره) همان خط رهبر انقلاب است.
نماز جمعه بجنورد به امامت حجت الاسلام يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز این استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به برگزاری پرشور مراسم های بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در سراسر کشور، اظهار داشت: برگزاری باشکوه این مراسم ها بعد از گذشت 25 سال از رحلت بنیان گذار انقلاب اسلامی به دنیا نشان می دهد که مردم ما همچنان بر سر اصول و آرمان های امام(ره) و انقلاب ایستاده اند.

 

وی رهبر کبیر انقلاب را امام دل ها توصیف کرد و گفت: امام خمینی(ره) فردی بود که دل ها را فتح کرد و مردم او را با تمام وجود دوست داشتند و هنر امام(ره) هم این بود که دل های مردم را با خودش پیوند زد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: امام خمینی(ره) معمار نظام و انقلاب بود و نقشه راهی که لازمه عزت مند زیستن مردم ایران بود را ترسیم کرد؛ نقشه ای که مورد تأیید خدا است و به همین دلیل هم راه امام برای همیشه تاریخ ماندنی است.

 

وی با بیان این که بنیان گذار انقلاب اسلامی بنده صالح خدا به تمام معنا بود، اظهار داشت: بندگی خدا نردبان عزت و اعتبار محسوب می شود و امام خمینی(ره) با ویژگی های منحصر به فردی که داشت از این نردبان بالا رفت و عزت و افتخار را برای خود و ملت ایران به ارمغان آورد.

 

خطیب نماز جمعه بجنورد در ادامه با یادآوری خاطره ای مربوط به دیدار گروهی از طلاب و روحانیان مدرسه فیضیه قم با امام خمینی(ره) پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت در آن مراسم که خود وی نیز حضور داشته روحانی عالمی حدیثی از حضرت محمد(ص) را قرائت کرد که در آن حدیث خصال و ویژگی های رهبری دینی همچون امام(ره) ذکر شده بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با قرائت حدیث «إن لله عند کل بدعة تکون بعدی یکاد بها الإیمان ولیا من أهل بیتی موکلا به یذب عنه، ینطق بإلهام من الله ویعلن الحق وینوره ویرد کید الکائدین ویعبر عن الضعفاء، فاعتبروا یا اولی الأبصار، وتوکلوا على الله» از حضرت محمد(ص) گفت: پیامبر گرامی اسلام در این حدیث می فرمایند که پس از او بدعت کنندگان نسبت به احکام و دستورات اسلام بدعت های جدیدی آورده و در آن کید و مکر می کنند اما بعد سیدى از سادات جلوه کند، او مأمور دفاع و جلوگیرى مى شود و گفتار او به الهام از خداوند متعال است، حق را روشن می سازد، کید و مکر و خدعه را دور کند و از جانب مستضعفین دفاع کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت: پس از قرائت این حدیث در محضر امام خمینی(ره)، بنیان گذار انقلاب اسلامی نخستین جمله ای که گفتند این بود که این انقلاب و نهضت کار من نبود، بلکه کار خدا بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: یکی از مصادیق این حدیث امام خمینی(ره) است چرا که امام راحل این ویژگی ها را داشت.

 

به گفته وی امام خمینی(ره) اسلام را از دست نااهلان و ظالمان نجات داد، تاریخ را عوض کرد و نگاه دنیا به اسلام علی الخصوص به مذهب تشیع را تغییر داد و از همین رو نیز امروز ملت ایران در دنیا سربلند و سرفراز است.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی درد فقدان و از دست دادن امام خمینی(ره) را برای ملت ایران بسیار عظیم توصیف کرد اما انتخاب جانشینی شایسته برای رهبری نظام از سوی مجلس خبرگان رهبری را عاملی دانست که غم بزرگ از دست دادن امام(ره) را برای مردم اندکی تحمل پذیر کرد.

 

وی مقام معظم رهبری را بهترین انتخاب مجلس خبرگان رهبری برای هدایت نظام و انقلاب ذکر و اظهار کرد: در طول 25 سال گذشته رهبری نظام توانسته اند به بهترین وجه ممکن انقلاب و نظام را از توطئه ها و مشکلات با سربلندی عبور دهند و امروز ملت و نظام ایران در اوج عزت و اقتدار در دنیا قرار دارد.

 

داعیه داران خط امام که با رهبری میانه مناسبی ندارند؛ توبه کنند

امام جمعه بجنورد در ادامه خط امام خمینی(ره) را خط مقام معظم رهبری دانست و افزود: برخی خود را خط امامی می دانند اما از طرف دیگر با رهبری معظم انقلاب رابطه چندان مناسبی ندارند در حالی که خط امام(ره) می گوید باید از جانشین برحق او به تمام معنا تبعیت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که داعیه داری خط امام(ره) و در عین حال با رهبری انقلاب میانه مناسب نداشتن؛ مصداق بارز نفاق است، اظهار داشت: این افراد دروغ می گویند چرا که خط امام خمینی(ره) همان خط مقام معظم رهبری است.

 

به گفته وی کسانی که بعد از 25 سال هنوز در مورد رهبری چون و چرا دارند؛ توبه کنند چرا که مقام معظم رهبری در این 25 سال کشتی انقلاب را از بحران ها و طوفان های مختلفی به سلامت عبور داد و امروز در سایه ولایت فقیه، ملت ایران در عزت و اعتبار زندگی می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در نماز جمعه امروز یکی از دعاهای خود را نیز به طلب هدایت برای کسانی که به گفته او هنوز رهبری مقام معظم رهبری را به طور 100 درصد قبول نکرده اند؛ اختصاص داد.

 

جوانان حضرت علی اکبر(ع) را الگوی خود قرار دهند

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نوزدهم مرداد، سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، با تبریک این روز به مردم علی الخصوص جوانان، عنوان کرد: پسر ارشد امام حسین(ع) شبیه ترین فرد به حضرت محمد(ص) بود به گونه ای که از نظر ظاهری، اخلاق، منش و رفتار شباهت زیادی به پیامبر گرامی اسلام داشت.

 

وی از جوانان خواست تا علی اکبر(ع) را الگوی خود قرار دهند و درس وفا، جهاد، پاکی، ادب، تواضع در برابر پدر و مادر و ... را از او بیاموزند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به جوانان اضافه کرد: مواظب باشید امروز دشمنان شما را نشانه گرفته اند، هدف از تهاجم فرهنگی دشمنان دور کردن شما از اسلام است و شما باید با هوشیاری در برابر این اقدامات، سرمایه جوانی خود را در مسیر بندگی خدا مصرف کنید.

وی از جوانان خواست تا در جوانی پاک باشند و آموزه های اسلامی را رعایت کنند و نگویند که بعدا و در سنین پیری توبه خواهند کرد چرا که مشخص نیست انسان تا چه زمانی زنده است و در ثانی معلوم نیست انسان در سنین بالاتر توفیق توبه پیدا کند.

 

کشورهای غربی با دموکراسی و حقوق بشر برخورد دوگانه دارند

نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان به مسائل خارجی پرداخت و با اشاره به برگزاری انتخابات در سوریه و برگزیده شدن مجدد بشاراسد به عنوان رییس جمهور این کشور، با انتقاد از موضع گیری کشورهای غربی در مورد این انتخابات، عنوان کرد: دنیای غرب می گوید بشار اسد را قبول ندارد و انتخابات سوریه را زیر سؤال می برد؛ اما از طرف دیگر در کشورهایی که مزدوران آنها با کودتا و انتخاباتی نمایشی به قدرت می رسند؛ انتخابات را می پذیرند و تبریک می گویند.

 

وی با بیان این که کشورهای غربی با مفاهیمی چون حقوق بشر و دموکراسی به صورت دوگانه برخورد می کنند، افزود: کشورهای غربی حقوق بشری را قبول دارند که به نفع آنها باشد اما اگر همین حقوق بشر و دموکراسی به ضرر آنها باشد؛ از پذیرش آن اجتناب می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: این مشکلات نشان می دهد که زمام جامعه و جهان باید به دست فقیه باشد نه سفیه، چرا که ولایت فقها دنیا را آباد می کند و سفیهان دنیا را به سمت تباهی و نابودی می برند.

 

دعا برای سلامتی آیت الله مهدوی کنی

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بستری شدن آیت الله محمدرضا مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری در بیمارستان، گفت: این عالم بزرگ عصر روز چهارشنبه پس از بازگشت از مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، بعد از نماز ظهر و عصر در منزل خود دچار حمله قلبی شد که پس از انتقال به بیمارستان به کما رفت.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی از مردم و نمازگزاران خواست تا برای بهبودی و سلامتی آیت الله مهدوی کنی دعا کنند./9314/پ201/ب

ارسال نظرات