۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۲۰۸۴۷۳
آیت الله نمازی:

پرهیز از نزاع های سیاسی نظام را بیمه می کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: یکی از دغدغه های من این است که آیا ما می توانیم امانت دار خوبی برای امام باشیم و یا آیا می توانیم راه شهدا را ادامه دهیم و گرفتار بازی های سیاسی و مباحث گروه گرایی نشویم.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان سه شنبه شب در مراسم افتتاح اولین سرای محله در کاشان بنام سردار شهید علی معمار کاشانی فرمانده تیپ المهدی و فاتح فتح المبین اظهار داشت: بعد از 14 قرن انزوای شیعه و مظلومیت پیروان مکتب اهل بیت(ع) که در دوران حکومت بنی امیه بنی عباس و حکام جابر در حاشیه و تحت ستم بودند، شیعه و بزرگان و علمای شیعه همیشه دعای اَللّهُمَّ اِنّا نَرْغَبُ اِلَیکَ فى دَوْلَةٍ کَریمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الاْسْلامَ وَاَهْلَهُ، وَتُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ وَاَهْلَهُ، وَتَجْعَلُنا فیها مِنَ الدُّعاةِ اِلى طاعَتِکَ، وَالْقادَةِ اِلى سَبیلِکَ، وَتَرْزُقُنا بِها کَرامَةَ الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ زمزمه می کردند.

وی افزود: ویژگی هایی که در این دعا از سه امام سجاد(ع)، امام باقر(ع) و امام کاظم(ع) به ویژه در دعاهای ماه مبارک رمضان است همان ویژگی هایی که برای دولت کریمه به ویژه حکومت امام زمان تعریف شده است.  

آیت الله نمازی گفت: حکومتی را که خدای سبحان به دست امام خمینی به وجود آورد فتوکپی و رونوشت حکومت امام زمان است و تمامی ویژگی هایی‌که در وجود امام است در این دعا ذکر شده است و این ویژگی حکومت اسلامی ایران است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به این که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اسلام و مسلمانان در جهان عزیز و سربلند شدند گفت: اگر وضعیت اسلام و مسلمانان قبل از انقلاب را از اسناد تاریخی استخراج و با امروز مقایسه کنید متوجه خواهید شد امروز انقلاب اسلامی از مرزهای کشورهای استکباری عبور کرده است و صدای اذان مسلمانان در کلیساهای آمریکا طنین اندازشده است.

آیت الله نمازی، انقلاب اسلامی را آزمایشی برای آنهایی‌ که در دل غش داشتند و ناخالصی داشتند دانست گفت: این افراد که در نهایت در مقابل انقلاب و ولایت مطلقه فقیه ایستادند و سقوط کردند و ذلیل شدند و به کشورهای اروپایی و صدام پناهده شدند، عاقبت ذلیلانه از عراق اخراج شدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: یکی از دغدغه  های من این است که آیا ما می توانیم امانت دار خوبی برای امام باشیم و یا آیا می توانیم راه شهدا را ادامه دهیم و گرفتار بازی های سیاسی و مباحث گروه گرایی نشویم.

آیت الله نمازی، حزب بازی را آفت و خطر جدی برای نظام و کشور دانست و تأکید کرد: اگر مسؤولان و نخبگان برای این آفت بزرگ تدبیری نداشته باشند به جای این که انرژی، دانش، تخصص و تجربه گروه ها و تشکل ها صرف استحکام نظام شود صرف حزب بازی ها خواهد شد.

وی پرهیز از نزاع های سیاسی را یکی از راه های بیمه شدن انقلاب اسلامی دانست و با تأکید بر اتحاد بین همه گروهها و احزاب سیاسی گفت: هر چند در قانون اساسی احزاب تعریف شده اند اما در اسلام هیچ حزبی وجود ندارد و اعتقاد من این است که در اسلام تنها یک حزب بیشتر وجود ندارد و آن حزب الله است.

آیت الله نمازی تأکید کرد:  اگر حزبی می خواهد تشکیل شود باید بر مدار حزب الله و بر مدار ولایت فقیه باشد تا بتواند برای نظام و انقلاب اسلامی مؤثر و مفید باشد. 

وی افزود: امروز باید خداوند را سپاسگزار باشیم که نعمت ولایت فقیه را که نعمت بی بدیلی در جهان است به ما داده است، نعمت رهبری که در هیچ کجای دنیا نمی توانید چنین رهبری سالم و با صلابت و تقوا و سلامت و شجاع معرفی کنید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری همه رهبران دنیا را بدون استثنا مسأله دار و فاسد خواند و تأکید کرد: تمامی رهبران دنیا یا فساد اخلاقی و یا فساد اقتصادی و یا هردو فساد را با هم دارند و برخی از آنها مانند برلوسکنی ایتالیایی احتیاط کرده هر دو فساد را با هم دارد.

آیت الله نمازی غرب را فاقد هرگونه جاذبه ای دانست و افزود: اگر برخی افراد مرعوب غرب هستند و از رهبر معظم انقلاب می خواهند در برابر آمریکا کوتاه بیاید باید متوجه باشند دولت هایی که  امروزه بنده و برده آمریکا هستند سرنوشتی خوبی برای آنها رقم نخورده است.

وی افزود: ما در حالی که از نعمت ولایت فقیه برخورداریم اما برخی افراد متوجه چنین نعمت بزرگی نیستند در صورتی که اگر ولایت فقیه را از ایران و انقلاب اسلامی منها کنیم، هیچ چیزی دیگر از ایران باقی نخواهد ماند و سقوط ما از دوران شاه به مراتب بیشتر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه درکاشان، ولایت فقیه را نعمت الهی و راه شهدا را راه اسلام دانست و گفت: هرکسی در برابر نظام و ولایت فقیه موضع گیری کند بداند که سقوط کرده است کما این که از اول انقلاب نیز دانه درشت هایی در برابر ولایت فقیه موضع گیری کردند که امروز هیچ اثر و نشانی از آنها نیست و به فراموشی سپرده شدند.

امام جمعه کاشان در ادامه یکی از اهرم های پاسداری از انقلاب اسلامی را حفظ نام شهدا و آثار شهدا  اعلام کرد و با تقدیر و تجلیل از شهردار و شورای اسلامی شهرکاشان، راه اندازی اولین سرای محله در کاشان با نام سردار شهید علی معمار کاشانی را  کار مبارکی توسط شهرداری کاشان دانست و گفت: آغاز به کار اولین سرای محله در شهرستان کاشان در خانه شهید و با نام سردار شهید علی معمار کاشانی فرمانده تیپ المهدی را دارای این پیام دانست که باید انقلاب اسلامی رابه  ولایت فقیه و شهدا گره بزنیم  چرا که آنها حافظ نظام و استقلال و اقتدار ملت و حاکمیت ملت و منافع و مصالح ملی هستند.  

 آیت الله نمازی همچنین فعالیت سراهای محله را حلقه اتصال مردم، محله و مسجد دانست و گفت: فعالیت های فرهنگی در سراهای محله باید به مساجد گره زده شود و در فعالیت های آن روحانی و ائمه جماعات مساجد نقش داشته باشند و محور تمامی فعالیت های فرهنگی مساجد و سراهای محله نیز شعبه ای از مساجد محله باشند با مشارکت امامان جماعات، کانون های فرهنگی مساجد و پایگاههای بسیج مساجد باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، خانه سردار شهید علی معمار کاشانی محل اولین سرای محله در کاشان را یکی از بناهای قدیمی و تاریخی کاشان دانست و با اشاره به این که شهید معمار در یکی از اتاق های این خانه متولد شده است افزود: روز و ساعت و سال تولد شهید علی معمار را اتاق محل تولدش بنویسید تا هر بیننده ای ازاین شهید والامقام الهام بگیرد.

آیت الله نماری اظهارامیدواری کرد بتوانیم در راستای پاسداری از خون شهدا و ادامه راه امام راحل که رمز اقتدار ملی ما است گام برداریم.  

لازم به ذکر است شامگاه سه شنبه،  اولین سرای محله در شهرستان کاشان توسط شهرداری این شهرستان با نام شهید علی معمار کاشانی فرمانده لشکر المهدی و درخانه پدری این شهید با هدف فعالیت های فرهنگی محله با حضور خانواده معظم شهید معمار و خانواده های شهدای والا مقام این شهرستان، آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، سید محمد رضوی شهردار کاشان، اعضای شورای اسلامی شهرو معتمدین محلی در جوار مزار محتشم کاشانی افتتاح و به بهره برداری رسید. /1307/پ202/ج  

ارسال نظرات