۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۲۰۸۴۷۲
حجت الاسلام قاضی عسکر:

روحانیان کاروان ها نقش مهمی در رشد معنوی زائران دارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان این که طلاب و روحانیان جوان نیز از سطح آمادگی بالایی در این خصوص برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: روحانیان کاروان ها نقش بسیار مهمی در رشد معنوی زائران بر عهده دارند.
حجت الاسلام سيد علي قاضي عسکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت سه شنبه در دیدار آیت الله نظری خادم الشریعه در ساری از اعزام 730 هزار نفر امسال به حج عمره خبر داد و گفت: تا ماه مبارک رمضان نیز خدود 830 هزار نفر به حج عمره مشرف خواهند شد.

 

وی با بیان این که تلاش های بسیاری برای فراهم شدن امکانات مناسب برای زائران صورت گرفته است، افزود: خوشبختانه در حال حاضر از نظر هتل، غذا و امکانات برای زائران حج دغدغه ای وجود ندارد.

 

حجت الاسلام قاضی عسکر در ادامه سخنان خود گفت: علیرغم فراهم نبودن زیر ساخت های مناسب در کشور عراق به دلیل تخریبی بودن آن تاکنون اقدامات مناسبی نیز برای رفاه حال زائران عتبات عالیات صورت گرفته است.

 

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته در تلاش هستیم که هتل هایی همانند عربستان در نجف، کربلا و کاظمین احداث شود تا زمینه رفاه مطلوب تر زائران فراهم شود.

 

حجت الاسلام قاضی عسکر در ادامه به افتتاح مدرن ترین آشپزخانه طبخ غذا برای زائران ایرانی در کربلا خبر داد و خاطرنشان کرد: این آشپزخانه روزانه ظرفیت ارائه سی هزار غذا به زائران را دارا است.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته انشاء الله در آینده شاهد راه اندازی چنین مجموعه ای در نجف و کاظمین نیز خواهیم بود.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر مهم ترین مسأله احداث هتل هایی در این مناطق است که زائران همانند مکه و مدینه دغدغه ای در خصوص اسکان نداشته باشند.

 

حجت الاسلام قاضی عسکر به اجتماع 20 میلیونی زائران حسینی در اربعین اشاره کرد و گفت: اربعین یکی از بزرگترین اجتماعات در دنیا است.

 

وی به برخی سنت های حسنه در در اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: اطعام دهی و محبت شیعه در اربعین حسینی نسبت به سایر کشور کاملاً مشهود و قابل لمس بود.

 

حجت الاسلام قاضی عسکر با اشاره به این که در اربعین حسینی یک میلیون ایرانی با پای پیاده به عراق رفتند، افزود: این نشان دهنده عشق و ارادت قلبی مردم کشورمان به امام حسین(ع) است.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر بین شیعه این فرهنگ شده که با طی فرسنگ ها راه در مقابل ضریح امام حسین(ع) می ایستند و به آقا سلام می دهند و باز می گردند و این مسأله بسیار عجیبی است.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت عشق به اهل بیت(ع) را سرمایه بزرگی برای کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران همواره ثابت کردند که عاشق و دلداده اهل بیت(ع) هستند.

 

حجت الاسلام قاضی عسکر در بخش پایانی سخنان خود به گسترش جذب روحانیان کاروان های حج اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر روند بهره گیری از توان طلاب و روحانیان در کاروان های حج از رشد خوبی برخوردار بوده است.

 

وی با بیان این که خوشبختانه طلاب و روحانیان جوان نیز از سطح آمادگی بالایی در این خصوص برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: روحانیان کاروان ها نقش بسیار مهمی در رشد معنوی زائران بر عهده دارند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات