۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۲۰۸۲۵۶
مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران:

تقابل با جنگ نرم و ناتوی فرهنگی نیازمند تقویت حوزه علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران بر ضرورت حمایت از حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: تقابل با جنگ نرم و ناتوی فرهنگی دشمن در گرو تقویت از حوزه های علمیه است.
حجت الاسلام علي غفاري، مدير منطقه پنج حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر منطقه پنج حوزه های علمیه خواهران امروز در نشست مشترک با نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که حوزه های علمیه نقش بسیار مهمی در حفظ و ترویج ارزش های دینی و نهادینه سازی مبانی اخلاقی بر عهده دارند، گفت: این نهاد مقدس از ابتدا استقلال خود را حفظ کرده و هزینه های آن از سوی کمک های مردمی و خیران تأمین می شود.

 

وی با بیان این که حوزه علمیه پس از اهل بیت(ع) همواره هدف استراتژی خود را دفاع از ارزش های دینی قرار داده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این عرصه موفقیت های بسیار زیادی کسب شده است که باید برای جامعه تبیین رشود.

 

مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران، شکل دادن یک تمدن بزرگ اسلامی را یکی از رسالت ها و اهداف مهم حوزه های علمیه برشمرد و خاطرنشان کرد: تبیین و تشریح ظرفیت های حوزه های علمیه به جامعه یک ضرورت بسیار مهم است.

 

وی با بیان این که در حال حاضر ظرفیت بسیار بالایی در حوزه های علمیه در جهت تبلیغ معارف دینی وجود دارد که باید از آن بهره گرفته شود، تصریح کرد: متأسفانه به خوبی از ظرفیت بالای حوزه علمیه خواهران به منظور تبلیغ دین و گسترش اصول و مبانی فرهنگ دینی در بخش های مختلف کشور بهره گرفته نمی شود.

 

حجت الاسلام غفاری با بیان این که از مطالبات جامعه دینی این است که مسائل و ارزش‌های ناب نبوی را به مردم عرضه کنیم، اظهار داشت: ارائه ارزش‌های ناب از مطالبات به حق مردم از حوزویان است که در این راستا حوزه علمیه خواهران با همه توان در عرصه تبلیغی کشور حضور دارد.

 

وی افزود: با توجه به این که حوزه های علمیه بخشی از وظایف تکلیفی دولت را بر عهده دارد؛ لازم است حمایت دولت از این نهاد مقدس و تأثیرگذار پررنگ تر و مساعدت مسؤولان از حوزه جدی تر شود و به یقین این انتظارات شایسته شأن نظام اسلامی است.

 

مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران خاطر نشان کرد: انتظار می رود با عزم جدی مسؤولان استانی در حمایت از علمداران علوم و معارف دینی و اسلامی یعنی حوزه های علمیه؛ تقابل با جنگ نرم و ناتوی فرهنگی دشمن، آهنگ مناسب تری پیدا کند.

 

نیاز آذری، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست مشترک بیان داشت: حوزه علمیه یک نهاد فرهنگی است که ادامه دهنده راه امام راحل و مطالبات مقام معظم رهبری و منشأ و مبدا تحول و همچنین پاسخگوی نیازهای معنوی جامعه در زمینه های مختلف است.

 

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی افزود: فرهنگ پایه و اساس حرکت ها و تحولات جامعه است و به یقین اگر به بحث فرهنگ سازی توجه نشود، جامعه دچار جالش خواهد شد.

 


وی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به جنگ نرم دشمن و ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی در کشور، به حتم هر چه فعالیت حوزه های علمیه گسترده تر شود، پیروزی در میدان از آن ما خواهد شد.

 

عضو شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران با اشاره به این که نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل میدهند، خاطر نشان کرد: تأسیس حوزه علمیه خواهران کار بسیار ارزشمند و ارزنده ای است؛ با توجه به این که زنان سکاندار تربیت جامعه هستند به یقین خواهرانی که به تحصیل علوم دینی می پردازند در تربیت دینی جامعه و خانواده و در نتیجه در خنثی نمودن تبلیغات و هجمه های فرهنگی دشمنان مؤثرتر خواهند بود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات