۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۲۰۸۰۳۳

آیین بزرگداشت حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی اکبر ابوترابی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین بزرگداشت ارتحال سید آزادگان حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید علی اکبر ابوترابی و پدر بزرگوارشان آیت‌الله حاج سید عباس ابوترابی و یادواره شهدای آزاده به‌همت مؤسسه فرهنگی پیام آزادگان و بنیاد شهید و امور ایثارگران در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين مرحوم ابوترابي مراسم بزرگداشت سيد آزادگان حجت‌الاسلام والمسلمين ابوترابي و پدر بزرگوارشان و يادواره شهداي آزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین بزرگداشت ارتحال سید آزادگان حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید علی اکبر ابوترابی و پدرش آیت‌الله حاج سید عباس ابوترابی و یادواره شهدای آزاده عصر روز شنبه دهم خردادماه به‌همت مؤسسه فرهنگی پیام آزادگان و بنیاد شهید و امور ایثارگران در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

بنابر این گزارش در این مراسم حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این‌که شعار معروف مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی مبنی بر «پاک باش و خدمتگزار» یک اصل را در زندگی اجتماعی در پذیرش مسؤولیت‌ها و ایفای نقش‌ها می‌سازد، افزود: زمانی می‌شود این‌گونه بود که ما قادر باشیم همه تعلقات را از خودمان ببُریم و تنها به یک نقطه خود را متصل کنیم و از این منظر خود را در خدمت مردم قرار دهیم، چشم داشتی در ازای خدمت و توقع این‌که کسی این را اجر می‌گذارد نداشته باشیم.

وی تأکید کرد: ما دیدیم که هیچ گاه، هیچ پست و مقامی کمترین تغییری را در روحیه متواضعانه و حرکت خدمتگزارانه ابوترابی ایجاد نکرد.

دهقان مجاهدت فی سبیل‌الله، رفتار و تعامل اجتماعی، بندگی خدا و عبادت و تضرع و ایثار و فداکاری که بر آزادگان تأثیر گذاشته است را ازجمله ویژگی‌های سید آزادگان مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی دانست.

امروز در جامعه نیاز به سبک و روش مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی و امثال او داریم

وی با بیان این‌که همه زندگی او جهاد اصغر و اکبر است، ابراز داشت: ما امروز در جامعه خودمان نیاز به سبک، منش و روش ابوترابی داریم که افراد قادر باشند با خدا معامله کنند و در این مسیر هم از خود بگذرند و آن چیزی که برای آنها اصل است، ارتقاء و تعالی جامعه در همه ابعاد باشد.

بر اساس این گزارش در این مراسم آزادگان سرافراز، خانواده شهدا، حجت‌الاسلام ابوترابی نائب رییس مجلس شورای اسلامی، انصاری جانشین بنیاد شهید و امور ایثارگران، مهدی چمران عضو شورای شهر تهران و نمایندگان مجلس حضور داشتند.

این گزارش می‌افزاید تجلیل از آزادگان و خانواده شهدای آزاده، مدیحه سرایی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) توسط حاج علی انسانی، پخش کلیپ ویدئویی از سیره سید آزادگان مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی و قرائت شعر از دیگر برنامه‌های این مراسم بود./956/پ203/ص

ارسال نظرات