۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۰۷۳۸۶

دفتر جامعه خیرین حامی محرومان و معلولان بهزیستی استان قزوین افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت قزوین گفت: علاوه بر تعالیم دین مبین اسلام در زمینه دستگیری از نیازمندان این کار امری فطری به حساب می‌آید که در جوامع دیگر نیز افراد متمکن به آن می‌پردازند.
حجت الاسلام باريک‌بين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام محمدحسن باریک‌بین، امام جمعه موقت قزوین ظهر امروز در افتتاحیه‌ دفتر جامعه خیرین حامی محرومان و معلولان بهزیستی استان، مبعث را به‌عنوان سرآغاز روشنایی‌بخش برای بشر نام برد و گفت: خداوند به حضرت رسول(ص) دینی را عرضه داشت که به پشتوانه ایمان و عمل صالح می‌تواند حیات طیبه بشر را رقم بزند.

وی افتتاح این دفتر خیریه را همزمان با ایام بعثت پیامبر اکرم(ص) امری پسندیده دانست و بیان داشت: این دفتر مصداقی از عمل صالح است، در تعالیم اسلامی به دستگیری از نیازمندان اهمیت فراوانی داده می‌شود و این تعالیم مسلمانان را به غنیمت شمردن فرصت‌های پیش آمده در زمینه دستگیری از نیازمندان سفارش می‌کند تا موجب خسران و زیان نشوند.

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: این سفارش‌ها از این رو مورد توجه قرار می‌گیرد که ممکن است با برطرف شدن حاجت نیازمند فرصت امر خیر از انسان گرفته شود.

این استاد حوزه علمیه با بیان این‌که اخلاص در عمل سبب می‌شود تا اجر عمل نیکوکار ضایع نشود ابراز داشت: به واسطه عمل خیر است که خداوند نیازهای درونی و بیرونی فرد نیکوکار را برطرف می‌کند، باید با تأسی از رسول اکرم (ص) که خود نمونه بارزی در این زمینه بود از فرصت‌های پیش آمده استفاده کرد و این کار را فقط به قصد قربت و رضای خداوند متعال انجام داد.

وی در پایان اظهار داشت: علاوه بر تعالیم دین مبین اسلام در زمینه دستگیری از نیازمندان این کار امری فطری به حساب می‌آید که در جوامع دیگر نیز افراد متمکن به آن می‌پردازند.

علی فرخزاد، رییس هیئت مدیره جامعه خیرین حضرت رسول اکرم (ص) نیز در ادامه این مراسم گفت: فعالیت جامعه خیرین حضرت رسول اکرم (ص) از سال گذشته با راهنمایی‌های امام جمعه قزوین و شکل‌گیری هیئت امنای این نهاد مورد پیگیری قرار گرفت.

علی فرخزاد در پایان بیان داشت: افتتاح این دفتر می‌تواند در شناساندن آن به قشرهای گوناگون جامعه و سازماندهی فعالیت‌های این مجموعه، در عملکرد رو به رشد آن بیش از پیش مؤثر واقع شود، مجموعه‌های نیکوکاری غیردولتی با توجه به محدودیت‌های مالی موجود در کشور می‌توانند نقش پررنگ‌تری ایفا کنند.

شایان ذکر است که این مراسم با عنوان «حضرت رسول اکرم (ص)» و با حضور حجت‌الاسلام باریک‌بین، حسین افشار مقدم مدیرکل بهزیستی، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر قزوین و جمعی از مسؤولان و خیرین استان برگزار شد./955/پ202/ب

ارسال نظرات