۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۲۰۷۳۲۸

شیخ الازهر مصر شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را واجب شرعی دانست

خبرگزاری رسا ـ شیخ الازهر مصر با انتقاد شدید از صدور فتوای تحریم مشارکت در انتخابات از سوی قرضاوی، مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری را واجب شرعی و ملی توصیف کرد.
دكتر "احمد الطيب"‌ شيخ الازهر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد الطیب، شیخ الازهر مصر در پیامی از قشرهای مختلف ملت خواست به صورت گسترده در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که قرار است در روزهای دوشنبه و سه شنبه در این کشور برگزار شود، شرکت کنند.

 

در این پیام آمده است: مشارکت همه مصری ها در انتخابات ریاست جمهوری واجب ملی و شرعی است و هر که در این مساله ملی کوتاهی کند در برابر وطن سنگ اندازی کرده و در حق وطنش افراط کرده است.

 

شیخ الازهر درباره فتوای تحریم انتخابات از سوی قرضاوی، گفت: همه علمای الازهر، فتوای برخی کینه توزان داخلی و خارجی بر اساس آرای گمراه و استدلال اشتباه از قرآن و سنت مبنی بر تحریم مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری را آرایی شاذ و گمراه می دانند که صدور آن حتی از سوی یک طلبه کوچک نیز برازنده نیست.

 

وی ادامه داد: کسانی که چنین فتوایی صادر می کنند انسان هایی کینه توز به شمار می آیند و افرادی که از آنان پیروی می کنند نیز از مسؤولیت ملی خود فراری شده اند؛ مسؤولیتی که بر اساس عشق به وطن و حرص به آینده مصری ها به وجود می آید.

 

الطیب تأکید کرد: از معاونان الازهر، وزیر اوقاف، مفتی کشور و همه علمای الازهر می خواهم صبح فردا در صف مقدم رأی دهی قرار گیرند تا به همگان اعلام کنند که علمای الازهر اولین کسانی هستند که به ندای وطن لبیک می گویند و صحنه علوم شرعی از فتواهای تحریم شرکت در انتخابات و طفره رفتن از وظیفه ملی تبرئه می جوید.

 

گفتنی است عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع پیشین و حمدین صباحی موسس جریان مردمی، دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر هستند که پیش بینی می شود السیسی در این انتخابات پیروز شود./980/ب902/د

ارسال نظرات