۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۴
کد خبر: ۲۰۷۰۴۷
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(11)؛

آیت الله موسوی جزایری: نامه امام علی به مالک اشتر نخستین سند سیاسی مهم جهان است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با اشاره به کتاب نهج البلاغه و به ویژه نامه امیر مؤمنان علی(ع) به مالک اشتر درباره امارت مصر گفت: نامه امیر مؤمنان (ع) به مالک اشتر نخستین سند سیاسی مهم جهان و جامعه بشری که نسخه آن در ایالات متحده آمریکا ضبط شده است.
آيت الله موسوي جزايري، نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شامگاه گذشته دوم خرداد ماه، در یازدهمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که به زبان عربی در دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز برگزار شد، با تبیین بارزترین مصداق کرم و بخشش یعنی عفو و گذشتگی پرداخت و اظهار داشت: پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) مصداق عفو و گذشتگی هستند که برای امت اسلامی به ارث گذاشتند.

 

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان با  اشاره به آیه شریفه «و الکاظمین الغیظ و العافین عن الناس و الله یحب المحسنین» گفت: فرونشانندگان خشم و بخشایندگان لغزش ها صفات بارز مؤمنان حقیقی است.

 

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان  منزلت عفو و گذشتگی را بالاتر از مقام کسانی که خشم خود را فرو مى‏برند دانست و خاطرنشان کرد: صفت عفو و گذشتی یعنی دل باید از هر کراهت و تنفر پاک باشد.

 

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این‎که عفو و گذشتگی و خشم فرو بردن در برابر لغزش های انسان از درجات ایمان است، بیان داشت: مسلمانان باید آیات قرآنی را درباره عفو و گذشتگی را سرلوحه زندگی خود قرار دهند تا در روز قیامت از عفو و گذشتگی خداوند عزوجل بهره ای ببراند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به کتاب نهج البلاغه و به ویژه نامه امیر مؤمنان علی(ع) به مالک اشتر درباره امارت مصر گفت: نامه امیر مؤمنان(ع) به مالک اشتر نخستین سند سیاسی مهم جهان و جامعه بشری که نسخه آن در ایالات متحده آمریکا ضبط شده است.

 

آیت الله موسوی جزایری با بیان این‎که نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر دارای پندهای گران‎بهای از جمله عفو و گذشتگی است، اظهار داشت: عفو و گذشتگی یکی از نعمت های والایی که خداوند متعال به انسان عطا کرده است./9456/پ202/غ

ارسال نظرات