۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۸
کد خبر: ۲۰۶۸۳۵
آیت الله نظری:

ولایت، محور و مرکز تکاملات انسانی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی دارای حسن نظر و حسن نیت هستند، خاطرنشان کرد: ولایت محور و مرکز تکاملات انسانی است و به همین دلیل دشمنان همه توان خود را برای تضعیف این جایگاه به کار گرفتند.
آيت الله نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه چهارشنبه شب در دیدار سرپرست و جمعی از معاونان کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان این که  نظام وجود نظام تکامل است، گفت: خداوند در هدایت خود این زمینه را فراهم کرده است، علت تامه نیست اراده شخص هم لازم است.

 

وی افزود: انسان می تواند تکامل پیدا کند و سعادتمند و خوشنام شود و در مراحل وجود هم وجود خود که همان خیر، خوبی و کمال است را ناقص نکند به شرطی این که ایمان قوی داشته و بخواهد و عمل صالح را پایه و مایه کار قرار دهد و تنها زبان نباشد بلکه فعل و عمل نیز خیلی مؤثر است.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه ادامه داد: هر مقداری که انسان در مسیر صحیح که همان حرکت به سوی خداوند متعال است گام بردارد از برکات الهی بیشتر بهره مند خواهد شد.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه ادامه داد: برکت و خیر الهی حد و حصر ندارد و هر چه انسان بخواهد در خور حاجت و احتیاج باشد خداوند متعال در این خصوص دریغ ندارد.

 

وی با بیان این که بهره گیری صحیح و بجا از مال و مقام می تواند نگهدار انسان باشد، گفت: انسان باید سعی کند در مال حلال خور شده و از حرام دوری کند و در مقام نیز سعی کند لیاقت را شرط دانسته و اگر قابلیت دارد مقام را بپذیرد و در غیر این صورت کناره گیری کند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که انسان مؤمن کسی است که در حد قناعت، لیاقت و استعداد خود تصرف در کائنات داشته باشد، خاطرنشان کرد: این توفیق الهی می خواهد و توفیق نیز از ناحیه ایمان و مدد الهی سرچشمه می گیرد و امیدواریم این توفیق ادامه و دوام داشته باشد و قوام کار به دوام کار است.

 

وی در ادامه سخنان خود به دیدار اخیر خود با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در آن دیدار بحث درمان رایگان را خدمت مقام معظم رهبری مطرح کردم و عرض کردم مردم به مساعدت اساسی حکومت اسلامی در این خصوص نیازمند هستند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به تأکید اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص توجه ویژه دولت به هزینه درمان بیماران، گفت: ایشان خیلی پایه بزرگی را در خصوص درمان رایگان طرح کردند و این از افتخارات نظام اسلامی است.

 

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی دارای حسن نظر و حسن نیت هستند، خاطرنشان کرد: ولایت محور و مرکز تکاملات انسانی است و به همین دلیل دشمنان همه توان خود را برای تضعیف این جایگاه به کار گرفتند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه در ادامه سخنان خود با بیان این که جامعه شیعه در تنعم به نعمت استدلال، برهان، قرآن و حقایق دینی سرآمد است، گفت: قوانین و دستورات استدلالی شیعه قوی ترین دستورات بوده چون مربوط به خداوند و معصومین(ع) است.

 

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که حقایق دینی باید به صورت کامل در میان مردم ترویج شود تا به نتیجه مناسب داشته باشد، گفت:  انسان باید به اصل اهمیت بدهد و همان شریعیت است که معلم و علم آن قرآن است که جامعه شیعه به این نعمت عظمی مفتخر است./950/پ202/ب

ارسال نظرات