۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۲۰۶۶۷۴
آیت الله نوری همدانی:

حکمت قلب انسان را نورانی می کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به روایاتی از حکمت به عنوان نورانی گر قلب و دل انسان یاد و تاکید کرد: خانه ای که در آن حکمت و از ارزش ها خبری نیست، خرابه ای بیش نیست.
آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تاکید بر این که کسی که خدا به او حکمت داده، به او خیر کثیر عطا کرده است، گفت: مرحوم حضرت آیت الله علامه طباطبایی حکمت را به معنای مجموعه ارزش های دینی، اخلاقی، اعتقادی و عملی معنا می کنند و زندگی فردی و اجتماعی انسان باید برپایه این اصول استوار باشد.

 

وی با یادآوری روایاتی درباره حکمت خاطرنشان کرد: هر خانه ای که در آن حکمت و از ارزش ها خبری نیست، خرابه ای بیش نیست.

 

این مرجع تقلید به تبیین رابطه بین علم و حکمت پرداخت و تاکید کرد: حکمت دل انسان را نورانی می کند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که دانستن این اصول انسان را حکیم نمی کند بلکه انسان باید قلبا گرایش داشته باشد و به آن عمل کند، تصریح کرد: صاحب تفسیر المیزان بین علم و ایمان تفاوت قائل هستند؛ ایمان نوعی گرایش قلبی تؤام با علم است.

 

استاد برجسته درس خارح حوزه علمیه قم یادآورشد: برخی به حرمت شراب و مضرات آن علم دارند، اما بازهم از آن استفاده می کنند؛ این قبیل افراد علم دارند اما ایمان و عقیده ندارند؛ حکمت نیز این گونه است.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این اسلام کامل ترین دین است، گفت: این دین به کمال و تعالی انسان توجه ویژه دارد و مسیر رسیدن به آن را نیز مشخص کرده است؛ هر انسانی نیز فطرتا کمال جو و به دنبال سعادت است و برای دستیابی به آن باید به تعالیم و آموزه های دینی عمل کند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات