۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۲۰۶۵۲۵
در سالروز شهادت امام کاظم؛

تدابیر امنیتی شدیدی در کاظمین برقرار می‎شود

خبرگزاری رسا ـ اتاق عملیات بغداد از برقراری تدابیر امنیتی شدید در کاظمین و مناطق اطراف آن در سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) خبر داد.
کاظمين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سعد معن، سخنگوی اتاق عملیات بغداد از برقراری تدابیر امنیتی با همکاری برخی وزارتخانه ها و ارگان های خدماتی جهت حفظ امنیت زائران و عزاداران سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) در بغداد خبر داد.

 

وی گفت: اتاق عملیات بغداد با همکاری وزارتخانه های کشور، دفاع، بهداشت، بازرگانی و راه و ترابری و همچنین اوقاف شیعه و هلال احمر عراق، نقشه امنیتی و خدماتی را در زمان سالروز شهادت امام کاظم(ع) در کاظمین و اطراف آن ترسیم کرده است.

 

سخنگوی اتاق عملیات بغداد افزود: تدابیر امنیتی نیز از سوی نیروهای هوایی عراق و همچنین بازرسی شدید بانوان مورد حمایت قرار می گیرد.

 

سعد معن بر لزوم همکاری شهروندان با نیروهای امنیتی تأکید کرد و اظهار داشت: شهروندان نیز باید با نیروهای امنیتی همکاری کنند تا جان زائران حفظ شود. آنان همچنین نباید به شایعات توجه کرده و از حمل سلاح و کیف های بزرگ خودداری ورزند.

 

وی ادامه داد: آب پاشی، استفاده از چوب، دوره گردی و حضور خودروها در اماکن ویژه زائران ممنوع است و از زائران خواهشمندیم از خوردن غذا و آشامیدن آب از افراد مجهول خودداری ورزند. اتاق عملیات بغداد عبور و مرور هر نوع موتور از روز دوشنبه آینده تا روز یکشنبه ممنوع خواهد کرد.

 

گفتنی است پس از فاجعه کشتار هزار تن از زائران امام موسی کاظم(ع) در سال 2006 میلادی، تدابیر شدید امنیتی در سالروز شهادت این امام همام برقرار می شود.

 

در سالروز شهادت امام کاظم(ع) در سال 2006 بود که اطراف حرم مطهر این امام مورد اصابت چند گلوله خمپاره قرار گرفت که طی آن هفت تن شهید و 35 تن دیگر زخمی شدند.

 

همزمان با این حمله، شایعه هدفمند حضور بمب گذاران در میان مردم هم رواج پیدا کرد و سبب شد حدود 1000 نفر از جمعیت زائر بالای پل ائمه براثر فشار و ازدحام، به درون رودخانه دجله پرت و شهید شوند. بیشتر این قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می دادند./980/ب902/د

ارسال نظرات