۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۲۰۶۱۲۴
انتخابات عراق، فرصت‎ها و چالش‎ها(109)؛

ایاد علاوی به جمع مدعیان تقلب در انتخابات پیوست

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر سابق عراق که از مخالفان سرسخت نوری المالکی به شمار می‎آید، تأکید کرد در صورتی که نتایج انتخابات غیرواقعی باشد به دادگاه بین‎المللی شکایت خواهد کرد.
اياد علاوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ایاد علاوی، نخست وزیر سابق و رییس ائتلاف الوطنیه عراق در کنفرانس خبری که در بغداد برگزار شد نسبت به بروز تقلب در انتخابات پارلمانی هشدار داد و گفت: در صورتی که نتایج انتخابات غیرواقعی شود به دادگاه های بین المللی شکایت خواهم کرد.

 

وی مدعی تقلب در انتخابات شد و افزود: تقلب در انتخابات، پیش از برگزاری، در روز انتخابات و در زمان شمار آرا صورت گرفته است.

 

علاوی خود را برنده انتخابات در بغداد دانست و تصریح کرد: خود را برنده انتخابات در بغداد می دانم و اگر نوری المالکی برنده شود با روش های ویژه خود به این رتبه دست یافته است.

 

وی که گویا از پیروزی ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی به شدت خشمگین بود، کمیساریای عالی انتخابات را غیرمستقل و وابسته به برخی جریان ها توصیف کرد.

 

نتایج غیررسمی نشان می دهد ایاد علاوی 210 هزار رأی در بغداد کسب کرده ، در حالی که نوری المالکی بیش از 700 هزار رأی در پایتخت بدست آورده است.

 

سخنان ایاد علاوی درباره تقلب در انتخابات در حالی بیان می شود که حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز نسبت به بروز تقلب هشدار داد و خاطر نشان ساخت در صورتی که نتایج غیرمنطقی باشد پاسخ محکمی خواهد داشت و به هیچ وجه سکوت نمی کند.

 

قرار است نتایج نهایی انتخابات پارلمان عراق 4 خرداد اعلام شود./980/ب902/د

ارسال نظرات