۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۲۰۵۹۰۹
الازهر:

قرضاوی عقلش را از دست داده است

خبرگزاری رسا ـ مرکز اسلامی الازهر و وزارت اوقاف مصر با صدور بیانیه‌‌هایی جداگانه، فتوای قرضاوی در تحریم انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را گمراه‌کننده، افراط‌گرایانه و مخالف شرع دانستند.
قرضاوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز اسلامی الازهر و وزارت اوقاف مصر دیروز، 23 اردیبهشت‌ماه، در دو بیانیه جداگانه اعلام کردند: مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری وظیفه‌ای ملی است و دین مبین اسلام به مشارکت مثبت در مسائلی که هدفش اصلاح امور کشور و مردم است، دعوت می‌کند.


در این بیانیه‌ها تأکید شده است: فتوای شیخ یوسف قرضاوی در مورد تحریم انتخابات ریاست جمهوری مصر نشان می‌دهد که وی عقلش را از دست داده است.


محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر در این باره اعلام کرد: یوسف قرضاوی باید برای معالجه به روانپزشک مراجعه کند؛ رفتارهای وی طبیعی نیست و عدم درمان وی، برای اندیشه اسلامی خطرناک است.


وی همچنین از احمد الطیب، شیخ الازهر خواست که کمیته ضوابط و ارزش‌ها را به منظور نظارت بر فتواهای نادر و افراط‌گرایانه که جنجال، فتنه و تفرقه را سبب می‌شود، تشکیل دهد.


احمد الطیب، شیخ الازهر نیز این درخوست وزیر اوقاف مصر را به انجمن علمای ارشد مصر ارجاع داد.


یوسف قرضاوی، رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمان که مقیم قطر است، پیش‌تر با صدور فتوایی جنجال‌برانگیز انتخابات ریاست‌جمهوری مصر را که پنجم و ششم خردادماه سال جاری برگزار می‌شود، تحریم کرده بود./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات