۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۲۰۵۷۱۸
پژوهشگر اسلامی مصر:

فتوای قرضاوی توهین به اسلام است

خبرگزاری رسا ـ یکی از پژوهشگران اسلامی مصر، فتوای قرضاوی درباره حرمت مشارکت در انتخابات را توهین به اسلام و در راستای اهداف اخوان المسلمین توصیف کرد.
شيخ هشام النجار پژوهشگر اسلامي مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ هشام النجار از پژوهشگران اسلامی مصر فتوای شیخ یوسف قرضاوی مبنی بر حرمت مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را توهین به اسلام دانست.

 

وی گفت: مشارکت در انتخابات یک مساله سیاسی است که کارشناسان مربوطه باید نسبت به آن نظر دهند. صدور فتوای تحریم مشارکت در انتخابات که مساله ای ملی به شمار می آید توهین به اسلام محسوب شده و نشان دهنده وابستگی سیاسی و حزبی چنین علمایی است.

 

شیخ هشام النجار نسبت به صدور چنین فتواهای ویژه ای در مصر از سوی قرضاوی ابراز شگفتی کرد و از اینکه قرضاوی چنین فتوایی در قطر صادر نمی کند، به شدت انتقاد کرد.

 

این پژوهشگر اسلامی تصریح کرد: فتوای حرمت مشارکت در انتخابات از سوی قرضاوی کاملا وابستگی وی را به جماعت اخوان المسلمین نشان می دهد، چرا که وی در انتخابات گذشته که محمد المرسی در آن حضور داشت فتوای تحریم عدم مشارکت را صادر کرده بود.

 

گفتنی است شیخ یوسف قرضاوی، رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمان که از حامیان اخوان المسلمین به شمار می آید مشارکت مردم مصر در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را حرام اعلام کرد./971/ب903/د

ارسال نظرات