۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۲۰۵۶۲۹
حجت الاسلام عبادی مطرح کرد؛

عدم سازش با نفاق و کفر مهم ترین سیره حکومت داری حضرت علی

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این که حضرت علی (ع) در دوران زندگی گوهر بار خود هرگز حاضر به سازش با نفاق و کفر نشدند، گفت: عدم سازش با غیر حق و عدالت مهم ترین روش در سیره حکومت داری امیر المؤمنین است.
ميلاد حضرت علي عليه السلام

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز در مسجد جامع شهرستان خوسف در جمع مردم با بیان این که حضرت علی (ع) در اداره حکومت اسلامی بر محور حق عملکرده و در امور بیت المال، حق و حقیت را محور تقسیم اموال قرار می دادند، گفت: منش اشرافی گری و اصل و نصب و منصب و عنوان، در دوارن حکومت حضرت علی (ع) هرگز موجب نشد که ایشان  پا را از مکتب حق و عدالت فراتر بگذارند.

 

وی افزود: حضرت علی (ع) به حدی در مصرف بیت المال حساس بودند که حاضر نشدند حتی به برادر خود قرصی نان از بیت المال قرض بدهد و عذاب الهی را در مصرف شخصی و نابجای بیت المال به برادرشان یادآوری کرد.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این که محرومیت زدایی مهم ترین روش و سلوک حضرت علی (ع) در اداره امور نظام اسلامی بود و ایشان سعی می کردند همواره چهره زشت فقر و محرومیت را از جامعه اسلامی پاک کنند و در این راه حتی از انفاق های شبانه و حفر چاه و کاشت نخلستان و وقف آن فرو گذار نکردند.

 

حجت الاسلام عبادی ادامه داد: حضرت علی (ع) در دوران حکومت گوهر بار خود لحظه ای از خدمت به امت اسلامی و دغدغه آنها غفلت نکرده و سعی می کردند همواره نسبت به دشمنان خود رعوف و مهربان باشند ولی هرگز در زمینه حق و حقیت و حق الناس با کسی سازش نکرده و سعی می کردند سهم امت را از بیت المال به طور مساوی پرداخت کنند و سبقت در اسلام و صحابه بودن را ملاک پرداخت بیت المال قرار نمی دادند.

 

وی با بیان این که دشمنان اسلام توان تحمل و بردباری  دلسوزی ایشان را برای امت اسلامی نداشتند، گفت: به همین دلیل این گروه کوتاه فکر به بهانه های واهی زمینه شهادت ایشان را فراهم کردند.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این که دو دسته در زمنیه قضاوت در مورد حضرت علی (ع) دچار هلاکت می شوند، گفت: اول آن دسته ای که مقام و منزلت حضرت علی (ع) را نادیده گرفته و دوم دسته ای که در خصوص منزلت امام علی (ع) اغراق کرده و ایشان را به مقام خدایی می رسانند بنابراین اعتدال بهترین روش در بهر ه گیری از سیر و سلوک علوی در زندگی انسان است.

 

وی با بیان این که فرزندان باید همواره قدردان رحمت الهی و زحمات والدین خود باشند، گفت: بی احترامی به پدر و مادر زمینه عذاب و غضب الهی را نسبت به انسان فراهم کرده و موجب می شود انسان در زندگی خود دچار تنگدستی در رزق و گرفتار مشکلات مختلف شود.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دست بوسی از پدر و تشکر از زحماتش و تبعیت از دستوراتش تا جایی که منافی امر خداوند و ولی خدا نباشد بر هر فرزندی واجب و لازم است./968/پ202/ب

ارسال نظرات