۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۲۰۵۶۲۱
استاد حوزه علمیه بابل:

اعتکاف پرچم عزت و عظمت اسلام ناب است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل، اعتکاف را فرصتی برای خودسازی بیان کرد و گفت: اعتکاف به معنی اتحاد مسلمانان و پرچم قدرت و عظمت اسلام ناب و مانع تعدی دشمن نسبت به اسلام و مسلمان است.
امام جمعه بابلکنار

حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، اعتکاف را فرصتی برای خودسازی بیان کرد و گفت: اعتکاف به معنی اتحاد مسلمانان و پرچم قدرت و عظمت اسلام و مانع تعدی دشمن نسبت به اسلام و مسلمان است.

 

وی ادامه داد: خداوند اعمال نیک را از انسان لاابالی و کسی که ذهن، قلب، زبان، اعمال و جوارح پاکی نداشته باشد نمی پذیرد، اما در مقابل اگر انسان با تقوی ذره ای عمل نیک انجام دهد مورد قبول خدا است.

 

استاد حوزه علمیه بابل با تبریک میلاد با سعادت امام علی(ع) تصریح کرد: امیرالمؤمنان(ع) در یگانه هستی و متولد کعبه  و بسیجی واقعی دین اسلام است.

 

وی افزود: اگر می خواهید به هیبت موسی و عیسی و زهد زکریا نگاه کنید به هیبت علی(ع) نگاه کنید زیرا امیرالمؤمنان(ع) عصاره پیامبران است و خصلت های برتر همه آنها در امام علی(ع) خلاصه شده است.

 

حجت الاسلام بابائیان با تقدیر از زحمات دست اندرکاران برگزاری اعتکاف در ایام البیض در کشور خاطرنشان کرد: ماه رجب، ماه رفع تاریکی ها، صفادادن به دل و جان و صیقل دادن قلوب است.

 

وی ادامه داد: اعتکاف ثمره انقلاب است که مساجد، دانشگاه ها را مملو از دانشجویان پسر و دختر برای برپایی اعتکاف کرده است.

 

این استاد حوزه علمیه بابل با توصیه به شرکت کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف خواستار بهره گیری بیشتر از این فرصت شد و تصریح کرد: اعتکاف، نماد گرایش معنویت مردم است، تقویت جنبه های معنوی و مادی جامعه، رسیدن به تقوی، آزادگی و سازندگی در اعتکاف است.

 

وی ادامه داد: حضرت عیسی با دست کشیدن از شهوت، حضرت ابراهیم خلیل الله با قربانی کردن فرزند، حضرت علی(ع) نیز با خوابیدن در بستر پیامبر به مقام قرب الهی دست یافتند.

 

حجت الاسلام بابائیان با بیان این که سخاوتمندی انسان را بزرگ می کند و موجب عزت انسان می شود به موفقیت های اخیر کشور اشاره کرد و گفت: پیروزی ها و موفقیت های  ایران  اسلامی در سایه از خودگذشتگی فرزندان مؤمن و متعهد این کشور به دست آمد بدون زحمت و مرارت و سختی نمی توان به مقام والا رسید.

 

وی افزود: در اسلام عزلت و گوشه گیری نداریم بلکه باید انسان آنقدر خود را قوی کند که در مقابل لغزش ها و آسیب ها بتواند مقاومت کند و به همین دلیل فلسفه اعتکاف بر این اساس است.

 

حجت الاسلام بابائیان خوشبختی حقیقی را دوری از گناه برشمرد و تصریح کرد: خوشبختی و عافیت در مال و ثروت نیست بلکه در دوری از گناه موجب عافیت و خوشبختی در دنیا و آخرت خواهد شد./950/ت302/ب

ارسال نظرات