۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۰۵۵۰۶
استاد حوزه علمیه آمل:

مراسم معنوی اعتکاف بهترین فرصت برای ارتقای معنوی انسان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که اعتکاف بهترین راه تقویت روح عبودیت در جامعه است، خاطرنشان کرد:باید از برنامه های ارزنده ای چون اعتکاف در راستای ترویج ارزش های دینی در جامعه بهره گرفته شود.
امام جمعه دابودشت

حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه علمیه آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که ماه رجب ماه خودسازی و بهترین فرصت برای صفادادن به دل و طراوت بخشیدن آن است، گفت: این ماه فرصتی برای توسل، خشوع، خودسازی و پرداختن به زنگارهای دل است.

 

وی با اشاره به این که انسان باید در این ماه برای زدودن سیاهی هایی که جان آن را کسب کرده است تلاش کنیم، بیان داشت: اعتکاف نیز به عنوان بهترین فرصت در این ماه عزیز است که باید آن را غنیمت بشماریم.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر این که شوق عمومی و رسیدن به این سنت حسنه الهی که اعتکاف است، تصریح کرد: اعتکاف یک سنت و دستورالعمل نبوی بوده که پیامبر گرامی اسلام آن را از جمله برکات الهی دانستند.

 

حجت الاسلام تقی زاده، ادامه داد: از آن جایی که مشغله کاری زیاد است مراسم اعتکاف فرصتی است تا ریاضت معنوی داشته باشیم که باید اعتکاف را به جان بخریم.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که انسان باید برای ارتقای معنویت خود تلاش ارزنده ای داشته باشد، گفت: اجل نزدیک است و فرصت چندانی نداریم که باید از این زمان های ارزنده بهره کافی ببریم.

 

وی با تاکید بر این که حضور در مراسم معنوی اعتکاف سبب خالی کردن دل و جان از دل مشغولی های دنیایی می شود، ادامه داد: باید در تلاش باشیم تا با انوار ایمان، غبار تعلقات مادی را از صفحه دل و جان خود پاک کنیم.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که مراسم معنوی اعتکاف از جایگاه رفیع و ارزنده ای برخوردار است، بیان داشت: تلاش لازم باید در راستای حضور آحاد جامعه در این مراسم نورانی صورت گیرد که اثرات والایی خواهد داشت. 

 

وی با تاکید بر این که اعتکاف بهترین راه تقویت روح عبودیت در جامعه است، خاطرنشان کرد:باید از برنامه های ارزنده ای چون اعتکاف در راستای ترویج ارزش های دینی در جامعه بهره گرفته شود.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که آگاهی بخشی امری اساسی در خنثی کردن برنامه های دشمنان در جنگ نرم است، یادآور شد: جوانان جامعه باید به این آگاهی دست یابند که دشمنان چه برنامه ها و نقشه هایی را برای آنان کشیده اند و در واقع ایادی استکبار جهانی با این اقدامات درصدد کاهش جایگاه دین در میان آحاد جامعه هستند.

 

وی با اشاره به این که ترویج ارزش‌های والای اسلامی مسأله‌ای مهم و اساسی در جامعه است، خاطرنشان کرد: باید اهتمام خاصی نسبت به گسترش دین مداری و خدا محوری در جامعه وجود داشته باشد.

 

حجت الاسلام تقی زاده  با تأکید بر این که تقوا و بندگی صالح امری ارزنده به منظور تهذیب نفس و تعالی معنوی در انسان است، گفت: انسان باید از ارزش های گرانقدر اسلامی به منظور سعادتمندی خود در دنیا و آخرت بهره گیرد./950/ت302/ب

ارسال نظرات