۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۲۰۵۴۸۳

جشن ولادت امام علی در شهرهای گوناگون خوزستان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با فرا رسیدن 13 رجب سالروز ولادت فرخنده و خجسته فاتح خیبر حضرت علی(ع) خوزستان غرق شور و شادی می شود.
ميلاد حضرت علي عليه السلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، جشن های میلاد نخستین امام شعیان جهان حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) در شهرهای گوناگون خوزستان برگزار خواهد شد.

در شهرستان هفتگل مردم این شهر با حضور در مسجد جامع حضرت حجت (عج) در شب ولادت امام علی(ع) به جشن و شادی می پردازند.

مسجد امام سجاد (ع) کوی اسلام آباد، مسجد امام رضا (ع) کوی شهدا، مسجد امام حسین(ع) کوی شهید باهنر، مسجد سیدالشهدا (ع) کوی شهید موسوی دامغانی، مسجد امام حسن عسکری (ع) شهرک طالقانی و مسجد حضرت ابوالفضل (ع) کوی شهید رجایی نیز میزبان جشن میلاد حضرت حیدر(ع) هستند.

مردم شهر گتوند نیز با حضور در مسجدالنبی(ص) میلاد سراسر نور حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) را گرامی می دارند و به جشن و سرور می پردازند.

مردم ولایت مدار مسجدسلیمان نیز با حضور در مجالس شادی و سرور سالروز ولادت مولای شیعیان جهان حضرت علی(ع) را گرامی می‌دارند.

مسجد جامع نمره یک، مسجد حضرت ابوالفضل العباس(ع) ریل وی و مسجد امام علی بن ابی طالب(ع)چهارشنبه از جمله نقاطی در مسجدسلیمان هستند که جشن میلاد نور در آن بر پا می‌شود.

در مسجد محمدمصطفی(ص) محله حسین قصاب، مسجد حضرت امام حسین(ع) کولرشاپ، مسجد صاحب الزمان(عج) کلگه و مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) کوی المهدی(عج) نیز جشن و سرور برگزار می شود.

جشن ولادت باسعادت حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) با حضور اقشار گوناگون مردم، خانواده های معظم شهدا، ایثاگران، جوانان و نوجوانان در لالی برگزار می شود.

این جشن روز دوشنبه 22 اردیبهشت ماه بعد از نماز مغرب و عشا از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش در پارک لاله واقع در ورودی شهر لالی انجام خواهد شد.

به مناسبت سالروز ولادت باسعادت امام علی(ع) مراسم جشنی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهر جایزان امیدیه نیز برپا می شود.

در کلانشهر اهواز نیز جشن های گوناگونی به مناسبت 13 رجب سالروز میلاد حضرت امام علی (ع) با حضور اقشار گوناگون مردم برپا می شود.

هیأت کریم اهل بیت فاطمیه در روز دوشنبه 22 اردیبهشت ماه از ساعت 21 و 30 دقیقه مراسم جشن و سروری برپا می کند.

این مراسم با حضور اقشار گوناگون مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در خیابان شهید ادهم، نبش خیابان شهید عظیم، فاطمیه اهواز برگزار می شود.

همچنین جشن ولادت امام علی(ع) در حسینیه عاشقان ثارالله واقع در 4 راه طالقانی برگزار خواهد شد که در آن حجت الاسلام موسی عاملی بهاءالدینی سخنرانی می می کند.

این مراسم با مداحی رضا نبوی روز دوشنبه 22 اردیبهشت از ساعت 21 با حضور اقشار گوناگون مردم آغاز خواهد شد.

حرم مطهر حضرت علی بن مهزیار اهوازی نیز در شب و روز 13 رجب المرجب میزبان خیل عاشقان و ارادتمندان ساحت مقدس حضرت امیرالمؤمنین(ع) خواهد بود.

همزمان با ولادت باسعادت حضرت علی(ع) مراسم جشنی با حضور مردم ولایتمدار شهر ترکالکی از توابع شهرستان گتوند در مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) برگزار می شود.

همچنین مراسم جشن ولادت اسدالله الغالب حضرت علی بن ابیطالب(ع) با حضور اقشار گوناگون مردم در شب میلاد در مسجد جامع شهرستان ایذه برگزار خواهد شد.

برپایی ایستگاه صلواتی توسط پایگاه مقاومت شهید اسکندری حسینیه اعظم ایذه نیز از دیگر برنامه گرامی داشت روز پدر در این شهرستان است.

در شهرستان باغملک نیز جشن میلاد حضرت علی (ع) در مسجد جامع، مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) و مسجد محمد رسول الله منطقه منجنیق برپا می‌شود.

همچنین مسجد امام حسین(ع) روستای صفر بخش جایزان شهرستان امیدیه نیز به مناسبت 13 رجب غرق در نور و شادی می شود.

در شهرستان شوشتر نیز جشن های گوناگونی به مناسبت میلاد مولود کعبه برگزار خواهد شد که جشن مسجد آل طیب از جمله آنها است.

مردم شهر صالح شهر از توابع شهرستان گتوند نیز با حضور در حسینیه حضرت صاحب الزمان(عج) ولادت فاتح خیبر را جشن می گیرند.

حرم امامزاده حیدر(ع) شهرستان بهبهان نیز در روز 13 رجب میزبان اردتمندان ساحت مقدس حضرت امیرالمؤمنین(ع) خواهد بود.

همزمان با 13 رجب سالروز ولادت حضرت مولاعلی(ع) شهرستان ولایت مدار کارون نیز غرق در سرور و شادی خواهد بود.

به همین مناسبت جشن بزرگی با حضور مردم این شهرستان در مصلای نمازجمعه کوت عبدالله واقع در میدان امام علی(ع) برگزار خواهد شد.

همچنین به مناسبت حضرت مولا علی(ع) مراسم جشن باشکوهی از سوی دفتر امام جمعه امیدیه در منطقه پاچه کوه برگزار خواهد شد.

مسجد امام خمینی(ره) مناطق شرکتی امیدیه نیز با برپایی ایستگاه صلواتی سالروز ولادت نخستین امام شیعیان را جشن می گیرد.

مسجد سیدالشهدا(ع) شهر ترکالکی نیز همزمان با 13 رجب میزبان جشن و سرور شیعیان حضرت امام علی(ع) نخستین امام شیعیان خواهد بود./9463/پ202/ب

ارسال نظرات