۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۲۰۵۴۴۲
نماینده رهبری در دانشگاه های خوزستان:

مساجد پاسخگوی حضور جوانان در اعتکاف نیست

خبرگزاری رسا ـ رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، مساجد را پاسخگوی حضور جوانان در اعتکاف ندانست و گفت: ظرفیت های موجود امکان حضور همه مشتاقان در مراسم معنوی اعتکاف را نمی دهد.
حجت الاسلام سيد محسن شفيعي ، مسؤول نهاد رهبري در دانشگاه هاي خوزستان

حجت الاسلام سید محسن شفیعی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اعتکاف را فرصتی مناسب برای راز و نیاز با خداوند سبحان توصیف کرد و اظهار داشت: یکی از سنت های الهی را که انقلاب اسلامی احیا کرد اعتکاف است.

 

وی اعتکاف را از یادگاران پیامبر اسلام(ص) برشمرد و افزود: معتکف شدن یکی از بهترین راه ها برای خلوت و اتصال به ذات اقدس پروردگار خواهد بود.

 

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان این که  اعتکاف در سال های قبل از انقلاب توسط افراد محدودی از اولیاالله انجام می شد، اضافه کرد: با به ثمر رسیدن نهضت اسلامی مردم ایران، این سنت نبوی به یک برنامه عمومی تبدیل شد.

 

وی به استقبال پرشور نسل جوان و نوجوان برای حضور در سنت الهی اعتکاف اشاره کرد و گفت: مساجد در نظر گرفته شده، پاسخگوی حضور این قشر در اعتکاف نیست.

 

استاد دانشگاه های اهواز با تأکید بر این نکته که ظرفیت های موجود امکان حضور همه مشتاقان در مراسم معنوی اعتکاف را نمی دهد، خاطرنشان کرد: با این حال نیز بیشتر جمعیت معتکف شوندگان را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند.

 

حجت الاسلام شفیعی، در ادامه به بیان آثار حضور در اعتکاف پرداخت و ابراز داشت: این برنامه معنوی یکی از بهترین راه ها برای بازگشت به خویشتن و تامل در عملکرد خود است./9463/ت302/ب

ارسال نظرات