۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۰۵۲۶۹
امام جمعه رشت:

استقبال گسترده از مراسم اعتکاف ﺑﯿﺎﻧﮕﺮ ﻋﻈﻤﺖ روح ﻣﻌﻨﻮی ﺟﺎﻣﻌﻪ است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ﻣﺠﻠﺲ ﺧﺒﺮﮔﺎن رھﺒﺮی، ﺑﺮﮔﺰاری ﻣﺮاﺳﻢ اﻋﺘﮑﺎف و اﺳﺘﻘﺒﺎل ﺟﻮاﻧﺎن از اﯾﻦ ﻣﺮاﺳﻢ را ﺑﯿﺎﻧﮕﺮ ﻋﻈﻤﺖ روح ﻣﻌﻨﻮی ﺟﺎﻣﻌﻪ داﻧﺴﺖ و ﮔﻔﺖ: ﺣﻀﻮر ﺟﻮاﻧﺎن و ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن در ﻣﺮاﺳﻢ اﻋﺘﮑﺎف ﻧﺸﺎن ﻣﯽ دھﺪ، ﻋﺸﻖ ﺧﺪاﯾﯽ در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺟﺎری اﺳﺖ.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان ظهر امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ ﻓﺮا رﺳﯿﺪن اﯾﺎم اﻋﺘﮑﺎف، اظﮫﺎر داﺷﺖ: ﺧﺪاوﻧﺪ اﻋﺘﮑﺎف را ﺑﺮای رھﺎﯾﯽ از ﻣﺴﺎﺋﻞؤﻣﺎدی و دﻧﯿﺎﯾﯽ وﺿﻊ ﮐﺮده اﺳﺖ.

 

ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم والمسلمین قربانی اﺳﺘﻘﺒﺎل ﺟﻮاﻧﺎن و ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن از ﻣﺮاﺳﻢ اﻋﺘﮑﺎف را ﻧﺸﺎﻧﻪ وﺟﻮد ﻣﻌﻨﻮﯾﺖ ﮔﺴﺘﺮده در ﺟﺎمعه ﺧﻮاﻧﺪ و ﮔﻔﺖ: اﺳﺘﻘﺒﺎل ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن و ﺟﻮاﻧﺎن ﺑﯿﺎﻧﮕﺮ ﻧﮫﺎدﯾﻨﻪ ﺷﺪن اﯾﻦ ﻣﺮاﺳﻢ در ﮐﺸﻮر اﺳﺖ.

 

اﻣﺎم ﺟﻤﻌﻪ رﺷﺖ، ﻋﺒﺎدت را ﺗﻮاﺿﻊ و ﺧﺸﻮع در ﺑﺮاﺑﺮ ﺑﺮﺗﺮﯾﻦ ﻣﻨﺒﻊ ﺧﯿﺮ در ﺟﮫﺎن ھﺴﺘﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﮐﺮد و ﺑﯿﺎن داﺷﺖ: اﻧﺴﺎن در ﻋﺒﺎدت ﺑﺎ رد ﮐﺮدن ﻋﻮاﻣﻠﯽ ﮐﻪ ﻋﺰت او را ﺑﻪ ﺧﻄﺮ ﻣﯽ اﻧﺪازد، ﺑﻪ ﺑﺰرﮔﯽ و ﮐﺮاﻣﺖ ﻣﯽ رﺳﺪ.

 

نماینده ﻣﺠﻠﺲ ﺧﺒﺮﮔﺎن رھﺒﺮی، ﺑﺮﮔﺰاری ﻣﺮاﺳﻢ اﻋﺘﮑﺎف و اﺳﺘﻘﺒﺎل ﺟﻮاﻧﺎن از اﯾﻦ ﻣﺮاﺳﻢ را ﺑﯿﺎﻧﮕﺮ ﻋﻈﻤﺖ روح ﻣﻌﻨﻮی ﺟﺎﻣﻌﻪ داﻧﺴﺖ و ﮔﻔﺖ: ﺣﻀﻮر ﺟﻮاﻧﺎن و ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن در ﻣﺮاﺳﻢ اﻋﺘﮑﺎف ﻧﺸﺎن ﻣﯽ دھﺪ، ﻋﺸﻖ ﺧﺪاﯾﯽ در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺟﺎری اﺳﺖ.

 

وی، اﻋﺘﮑﺎف را ﯾﮏ ﻓﺮﺻﺖ وﯾﮋه ﺑﺮای ﺗﺪارک ﺟﺒﺮان ﻋﻘﺐ ﻣﺎﻧﺪﮔﯽھﺎ و ﮐﺎﺳﺘﯽھﺎ در رﺳﯿﺪن ﺑﻪ ﺗﮑﺎﻣﻞ و رﺷﺪ ﻣﻌﻨﻮی داﻧﺴﺖ و ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ اﯾﻦ ﻣﺮاﺳﻢ ﻣﻌﻨﻮی، ﺗﻼش و ﮐﻮﺷﺸﯽ اﺳﺖ ﺗﺎ اﻧﺴﺎن ﮔﺮﻓﺘﺎر ﻣﺴﺎﺋﻞ روزﻣﺮﮔﯽ از ﻓﻀﺎی دل ﻣﺸﻐﻮﻟﯽھﺎﯾﺶ ﺑﯿﺮون آﯾﺪ و ﺑﻪ ﺳﻮی ﺧﺪای ﺧﻮﯾﺶ رﺟﻌﺖ ﮐﻨﺪ، ﯾﺎدآور ﺷﺪ: اﻋﺘﮑﺎف ﮔﺮﯾﺰ از ﻟﺬت ﺟﻮﯾﯽ و ھﺮﮔﻮﻧﻪ ﻟﺬتھﺎ و ﺑﺮﯾﺪن و دوری ﺟﺴﺘﻦ از دﻧﯿﺎ و رﺳﯿﺪن ﺑﻪ ﻣﻌﺒﻮد اﺳﺖ.

 

اﻣﺎم ﺟﻤﻌﻪ رﺷﺖ ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ در اﻋﺘﮑﺎف، اﻧﺴﺎن ﺑﻪ ﺟﮫﺎد ﺑﺎ ﻧﻔﺲ و ﻣﺎدﯾﺎت و ﺟﮫﺎن ﺑﯿﺮوﻧﯽ ﻣﯽ ﭘﺮدازد ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: اﻧﺴﺎن در اﯾﻦ ﺳﻪ روز ﺑﺎ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﮔﺮﻓﺘﻦ از ﻣﺎدﯾﺎت و ﭘﺮداﺧﺘﻦ و ﺻﯿﻘﻞ روح ﺧﻮد، ﺑﺎ دﻧﯿﺎی ﺟﺪﯾﺪی آﺷﻨﺎ ﻣﯽ ﺷﻮد ﮐﻪ ﺑﻪ ﭘﺮواز و ﺗﻌﺎﻟﯽ روح ﻣﺎﻧﻨﺪ اﺳﺖ.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به فضیلت ماه‌های رجب و شعبان، اظهار داشت: ماه‌های رجب و شعبان زمینه‌ساز خودسازی مؤمنان برای حضور در مهمانی خدا در ماه مبارک رمضان است.

 

امام جمعه رشت در ادامه سخنان خود به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور اشاره کرد و با بیان این که دولت با اجرای این طرح می خواهد هزینه های درمان در کشور را کاهش دهد، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح بسیاری از مشکلات حوزه درمان و سلامت در کشور رفع خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی در ادامه سخنان خود با بیان این که دولت باید باید خدمات رفاهی مناسبی برای خانواده هایی که دارای تعداد فرزندان بیشتر هستند را فراهم کند، تصریح کرد: اجرای برنامه های حمایتی برای افزایش تعداد فرزندان می تواند خطر کاهش جمعیت را در آینده رفع کند.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل کم آبی در کشور اشاره کرد و با بیان این که رعایت الگوی صحیح مصرف بسیاری از مشکلات در این حوزه را کاهش خواهد داد، گفت: متأسفانه عدم رعایت الگوی مصرف در آب بسیاری مشکلات را در مناطق کم آب کشور به وجود آورده است.

 

امام جمعه رشت با بیان این که کشاورزان نیز باید در مصرف آب صرفه جویی کنند تا شاهد کم آبی در آینده نباشیم، تصریح کرد: اگر مصرف آب با رعایت استانداردها در حوزه کشاورزی باشد، مشکل کمبود آب نخواهیم داشت.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تعیین نرخ تضمینی برگ سبز چای در استان اشاره کرد و با بیان این که مبلغ 160 میلیارد تومان از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور برای چای استان اختصاص داده شده است، گفت: متأسفانه واردات چای که به لحاظ بهداشتی نیز مشکلاتی دارد، به هیچ عنوان به نفع چایکاران داخلی نیست./950/پ202/ب

ارسال نظرات