۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۲۰۴۸۰۹

برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در 90 مسجد گیلان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، ماه رجب را آغاز فصل نیایش، استغفار، دعا و خودسازی دانست و گفت: مراسم معنوی اعتکاف امسال در 90 مسجد استان برگزار می شود.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم اعتکاف در استان با اشاره به این که ماه رجب یکی از ماه‌های پر برکت خداوند است که باید مورد توجه همه مسلمانان قرار گیرد، گفت: اعتکاف از روز 13 رجب همزمان با تولد امام علی(ع) آغاز وتا غروب 15 رجب ادامه دارد.

 

وی بابیان این که افراد معتکف به راز و نیاز و روزه داری در این سه روز می‌پردازند، افزود: 70 در صد از معتکفان گیلان افراد زیر سی سال هستند و سی درصد مابقی از سنین مختلف هستند.

 

حجت الاسلام یاری به آمادگی مساجد برای پذیرایی از معتکفان اشاره و اظهار داشت: در اعتکاف امسال 90 مسجد در نظر گرفته شده که در صورت افزایش مراجعه کننده، مکان‌های اعتکاف افزایش خواهد یافت.

 

وی ماه رجب را آغاز فصل نیایش، استغفار، دعا و خودسازی دانست و گفت: این ماه فرصت مناسبی برای تقرب و زندگی بیشتر با خداوند متعال است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، مراسم معنوی اعتکاف را عبادتی برای خودسازی بیان کرد و با بیان این که اعتکاف امری مستحب اما تاثیر معنوی آن به حدی است که برای معتکفان خاطرات زیبا، جاودانه و ماندنی به جا می گذارد، ادامه داد: باید برای رسیدن به معرفت و محبت اهل بیت(ع) به اعتکاف نگاه عبادی و به جنبه خودسازی آن توجه شود.

 

وی به حضور و اشتیاق روزافزون جوانان و نوجوانان برای شرکت در فریضه اعتکاف اشاره کرد و اذعان داشت: خداوند در نهاد همه انسان‏ها گرایش به معنویت و توحید قرار داده و این گرایش بایدد درست هدایت شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان به نقش روحانیت در برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم معنوی اعتکاف اشاره کرد و گفت: حضور روحانیت در جمع معتکفان می تواند بر اثرگذاری این مراسم معنوی بیفزاید.

 

وی تاکید کرد: وقتی روحانی اعتکاف، مربیان فرهنگ و عوامل اجرایی آن با لطف و محبت نیاز معتکفان را پاسخ می‏ دهند، بعد از پایان اعتکاف گرایش معتکفان به مربیان فرهنگی شان زیاد می ‏شود و این خود زمینه اعتلای معنوی آنان را ایجاد می‏ کند. 

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که اعتکاف عبادتی بسیار پسندیده ‏‏و راهی برای رسیدن به توحید ناب است که یک نوع روشنگری در نگاه انسان به وجود می‏ آورد و بندگی خاص در مقابل خالق و نوعی آزادگی در برابر هوای نفس و شیطان است، ادامه داد: کسی که خودش را از هوای نفس و تمایلات دنیوی رهانیده، آزاد شده است و در مقابل خدایی تعظیم می ‏کند که همه عالم با علم، اراده و مدیریت او به چرخش درآمده است.

 

حجت الاسلام یاری به مساجد شهرستان رشت در ایام اعتکاف اشاره کرد و گفت: در شهرستان رشت هشت مسجد  برای معتکفان مشخص شده است که مسجد علی بن ابیطالب خیابان امام خمینی، مسجد امام علی و امام هادی خیابان شهید بهشتی، مسجد هاشمی در علی آباد  و مسجد صاحب الزمان از مساجدی است که خواهران در آن معتکف می‌شوند.

 

وی در ادامه از آماده شدن مساجدی برای اعتکاف جوانان خبر داد و تصریح کرد: مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در خیابان شهید انصاری مشترک برای خواهران و برادران ویژه جوانان در نظر گرفته شده، همچنین خواهر امام رشت برای برادران معتکف مهیا شده است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته 13 هزار نفر در گیلان در انجام اعمال اعتکاف شرکت کردند./950/پ202/ب

ارسال نظرات