۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۲۰۴۳۴۶
عباسی:

حماسه سیاسی مردم در 24 خرداد به دست یک جریان فکری خاص مصادره شده است

خبرگزاری رسا ـ رییس سابق سازمان انرژی اتمی با بابیان این­که حماسه سیاسی مردم در 24 خرداد 92 به دست یک جریان فکری خاص مصادره شده است، اظهار داشت: می­گویند شما پیام 24 خرداد را نگرفته­اید، گرفتیم، شما هم پیام رفراندوم یارانه را دریافت کنید و از توهم دانایی دوری کنید.
فريدون عباسي دواني، رئيس سازمان انرژي اتمي ايران‎

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فریدون عباسی، رییس سابق سازمان انرژی اتمی، دقایقی پیش در همایش دلواپسیم؛ گردهمایی بزرگ منتقدین توافق ضعیف که در سالن بصیرت مجتمع 13 آبان تهران برگزار شد، با اشاره به این­که نخست به ما نگفتند که به دلیل این­که در حال پیشرفت هستید جلوی شما را می­گیریم، گفت: ما معتقد به «العلم سلطان» بودیم و می­خواستیم از این منظر خود را در جامعه جهانی مطرح کنیم و راه را برای آرمان­ها و ارزش­های انقلاب اسلامی از طریق دستاوردهای علمی، فنی، پزشکی و دستاوردهای دیگر هموار کنیم.

وی گفت: آن­ها به بهانه انحراف ما از «NPT» برای ما پرونده ساختند و محصولش آن شد که آمانو این‌ها را در سال 2011 در گزارشش به شورای حکام ارائه داد و مدعی شد که ما انحراف داریم.

عباسی ادامه داد: در آن دوره که آقای جلیلی رییس تیم مذاکره کننده بود و در جلسات مذاکره می‌گفتند شما مدارکی که برای انحراف ما دارید را ارائه دهید تا ما جواب بدهیم اما آنها می­گفتند مدارک نمی‌دهیم و باید بپذیرید در حالی که برای یک حاکمیت امکان پذیر نیست که کسی بیاید و بدون سند و مدرک این انحرافات را ادعا کند.

رییس سابق سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: تیم مذاکره کننده به ریاست آقای جلیلی به خوبی و قهرمانانه مذاکره کرد و عنوان قهرمان مذاکره را باید به جلیلی و تیمش بدهیم.

وی اظهار داشت: آمانو در گزارش شماره دهم خود که در سال 2014 ارائه داد ذکر کرده بود که آنچه در گزارش سال 2011 گفتیم قابل اعتبار است و مدارک جدیدی به دست ما رسیده است که آن­ها را بیشتر اثبات می‌کند یعنی آمانو آنچه در برنامه اقدام مشترک داشتیم را در این گزارش به باد داده است، آمانو صحتی بر ادعاهای قبلی خودش زده است.

عباسی ادامه داد: نکته­ای که گفتم باید مورد توجه مسؤولان مذاکره قرار بگیرد که هر چه رشته کردیم آمانو پنبه کرد، مسؤولان با کدام دست بالا می­خواهند بروند و به آن­ها تفهیم کنند که حق با کشور ماست.

وی با بابیان این­که حماسه سیاسی مردم در 24 خرداد 92 به دست یک جریان فکری خاص مصادره شده است، اظهار داشت: می­گویند شما پیام 24 خرداد را نگرفته­اید، گرفتیم، شما هم پیام رفراندوم یارانه را دریافت کنید و از توهم دانایی دوری کنید.

رییس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: مسؤولان باید پروژه­های استراتژیک که باعث می­شود علم و فناوری در کشور تعمیق پیدا کند را به جوانان بدهند و از اعزام آن­ها به خارج از کشور جلوگیری کنند./956/پ202/ص

ارسال نظرات