۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۰۴۲۹۴
امام جمعه بابل:

ماه رجب بهترین فرصت برای تهذیب نفس و خودسازی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل، حلول ماه رجب را فرصتی برای تهذیب نفس و خودسازی دانست و گفت: باید از فرصت معنوی این ماه در جهت خداشناسی و استغفار از درگاه پروردگار بهره گرفت.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بابل با گرامیداشت ماه پربرکت رجب گفت: سه ماه رجب و شعبان و رمضان ماه عمل و بهره وری از فیوضات معنوی الهی است و به همین دلیل باید قدر دقایق و لحظات این ماه های شریف را دانست.

 

وی از ماه رجب به عنوان ماه ریزش رحمت پروردگار یاد کرد و افزود: رحمت خداوند متعال در ماه رجب مانند قطرات باران در ماه رجب می بارد و به همین دلیل آنهایی که خود را در معرض برکات این ماه قرار بدهند می تواند بهره مند از این رحمت قرار گیرند.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل به برکات روزه داری در ماه رجب پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از برکات ماه رجب روزه است و آفرین به کسانی که سراسر ماه رجب و شعبان را روزه می گیرند و آن را به ماه رمضان متصل می کنند و سعی دارند تا در این مورد به پیامبر(ص) تأسی کنند.

 

وی به روایتی در خصوص روزه داری در ماه رجب اشاره کرد و گفت: بر اساس روایتی از امام باقر(ع) کسی که در یک روز از ماه رجب را چه روز اول این ماه و چه روز وسط این ماه و چه روز آخر آن را روزه بگیرد، خدای متعال بهشت را بر او واجب می کند.

 

امام جمعه بابل همچنین به آغاز ماه رجب با میلاد امام محمد باقر(ع) اشاره کرد و گفت: امام باقر(ع) در حیات نورانی خود سفره علمی گسترده ای را گشود و توانست مجموعه ای زیاد از افراد را کنار آن سفره بنشاند و به همین دلیل امروز ما برخوردار از ذخایر علمی فراوانی از ناحیه ایشان هستیم.

 

وی ادامه داد: به برکات علمی امام باقر(ع) در نشر حقایق و معارف دین اسلام ما امروز امتی غنی و بی نیاز هستیم و کتب حدیثی ما مملو از علومی است که از امام باقر(ع) ذخیره مانده است.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل پشتوانه علمی و معارفی امام باقر را یکی از علل در امان ماندن تشیع از هجمه ها و شبهات برشمرد و خاطرنشان کرد: سبب عظمت شیعه و قدرت منطق بالای این مذهب در مقابل شبهات و هجمه های سنگین داشتن احادیث و روایات و علومی است که از امام باقر(ع) و امام صادق(ع) برجای مانده است.

 

حجت الاسلام روحانی به برخی از  انحرافات در برخی از هیأت ها در خصوص برگزاری مراسم مذهبی اشاره کرد و آن را مخالف روح دینی دانست و گفت: متأسفانه دیده شده است که در برخی از هیأت ها بر گردن بچه ها قلاده می گذارند.

 

وی این عمل را موجب جسارت به ساحت مقدس اهل بیت و امامان معصوم(ع) بیان کرد و افزود: این زشت ترین رفتار است که از این افراد دیده می شود و این کار جسارت است زیرا اهل بیت (ع) آمدند که انسان و آقا بسازند.

 

امام جمعه بابل به برخی از استدلال هایی که افرادی که مرتکب این کار می شوند پرداخت و در پاسخ به آنها گفت: افراد با قلاده گذاشتن برگردن خود مثلاً می خواهند بگویند که مطیع اهل بیت (ع) هستند باید بدانیم که مطیع اهل بیت(ع) کسی است که به مانند اهل بیت ماه رجب روزه می گیرد و نوافل نمازهای واجب را ادا می کند.

 

وی ادامه داد: مطیع اهل بیت(ع) کسی است که اخلاقش را کریمانه می کند و حرام نمی خورد تا به حدی که همه زندگی خود را مطابق سیره رفتاری اهل بیت می کند.

 

این استاد حوزه علمیه مجالس اهل بیت(ع) را باغ و بوستان آنها بیان کرد و افزود: نباید مجالس اهل بیت(ع) را که جزء نعمت های الهی محسوب می شوند به کفر آلوده  شود.

 

وی خطاب به طلاب حوزه علمیه گفت: اگر هیأت یا جمعی خواست این حرام ها را انجام بدهد شما باید تذکر بدهید تا این بازیگری ها باید جمع شود و افراد به معارف اهل بیت(ع) برگردند./950/پ202/ب

ارسال نظرات